کد خبر: 76086
A
جمال عرف:

کار هیئت‌های اجرایی در مورد احراز صلاحیت‌ها پایان یافته است

معاون سیاسی وزیر کشور گفت: طبق قانون کار هیئت‌های اجرایی برای احراز صلاحیت‌ها به پایان رسیده است.

کار هیئت‌های اجرایی در مورد احراز صلاحیت‌ها پایان یافته است

به گزارش دیده بان ایران؛ جمال عرف معاون سیاسی وزیر کشور در نشست خبری خود در مورد فرآیند کار هیئت‌های اجرایی گفت: براساس ماده ۴۹ و ۵۰ کار در هیئت‌ها انجام شده است. یکی از نکاتی که شاید در اصلاح قانون باید به آن پرداخته شود؛ زمان تجدیدنظر برای هیئت‌های اجرایی است که در حال حاضر در قانون موجود نیست.

او افزود: به معترضان گفتم که اعتراض کنند، اگر هیئت اجرایی راه ثواب نرفته است؛ اصلاح شود و ما نظر خود را به هیئت نظارت اعلام می‌کنیم.

عرف تأکید کرد: اگر ملتزم به قانون هستیم باید چارچوب‌ها را رعایت کنیم. برخی از تشکل‌ها با قانون جدید دیگر وجاهت قانونی ندارند.

معاون سیاسی وزیر کشور تشریح کرد: پیش از این شورایی به نام شورای عالی سیاست گذاری اصلاح طلبان فعالیت داشت؛ که طبق قانون فقط حزب یا جبهه به رسمیت شناخته می‌شود؛ که با رایزنی‌های صورت گرفته پذیرفتند نام جبهه عالی اصلاح طلبان ایران اسلامی را برگزینند.

عرف اظهار کرد: طبق گزارش دبیرکمیسیون ماده ۱۰ در حال حاضر هشت جبهه وجود دارد که هر کدام مدت زمان خاص خود را برای فعالیت اعلام کردند.

او افزود: طبق قانون و ماده ۵۱؛ فرمانداران موظف بودند به همه ثبت نام کنندگانی که احراز صلاحیت نشدند با ذکر دلیل اعلام کنند.

عرف ادامه داد: هیئت‌های اجرایی شعب اخذ رأی؛ صندوق‌ها و عوامل را انتخاب خواهند کرد و تمام فعالیت‌ها بر عهده هیئت‌های اجرایی است و در این هیئت‌ها هر عضو یک رأی دارد.

او تأکید کرد: در وزارت کشور میانگین ۱۰ دوره یعنی ۶۰ درصد را به عنوان هدف برای مشارکت در انتخابات قرار دادیم.

عرف در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه به لحاظ قانونی فرآیندی برای اعتراض کسانی که به عدم احراز صلاحیت خود معترض هستند، وجود دارد یا خیر، گفت: هیئت‌های اجرایی تا روز ۲۷ آذر ماه  در مورد صلاحیت‌ها اعلام نظر داشته‌اند و پس از آن از نظر قانونی هیچ جایگاهی ندارند و وزارت کشور صرفا اگر شخصیت سیاسی اعلام کند؛ به هیئت‌های نظارت انتقال خواهیم داد./باشگاه خبرنگاران

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر