کد خبر: 76103
A

با خواص زعفران آشنا شوید؛ از خرد کردن سنگ مثانه تا تقویت قلب

زعفران گیاهی شادی آور است که باعث تقویت قلب می‌شود. این گیاه خلط بلغم است و گرفتگی‌های عصبی مسیر مغز را بازمی کند.

با خواص زعفران آشنا شوید؛ از خرد کردن سنگ مثانه تا تقویت قلب

به گزارش سایت خبری و تحلیلی دیده بان ایران ؛ داود حاج محمد خانی، محقق و پژوهشگر طب سنتی در گفت‌وگویی اظهار کرد: زعفرانگیاهی شادی آور است که باعث تقویت قلب می‌شود. این گیاه خلط بلغم است و گرفتگی‌های عصبی مسیر مغز را بازمی کند.

تقویت قلب با زعفران

این محقق و پژوهشگر طب سنتی افزود: افراد برای تقویت قلب و تسریع گردش خون می‌توانند ۵ گرم زعفران را در ۱ لیتر آب بجوشانند و سپس با عسل مخلوط کرده و روزی ۲ فنجان این دمنوش را میل کنند. همچنین برای خرد شدن سنگ مثانه خود می‌توانند ۱ گرم زعفران را با ۱ قاشق عسل مخلوط کرده و روزانه میل کنند. این دمنوش تاثیر فراوانی بر خرد شدن سنگ مثانه دارد.

دفع سنگ مثانه با زعفران

حاج محمد خانی گفت: برای درمان دردهای شدید در کیسه صفرا افراد می‌توانند نیم گرم زعفران را در یک فنجان گلاب حل کرده و روزانه میل نمایند.او تصریح کرد: بانوانی که زیر نظر پزشک می‌خواهند زایمان طبیعی انجام دهند؛ می‌توانند دو هفته قبل از زایمان دمنوش زعفران که با ترکیب حدود ۲ الی ۳ گرم زعفران و شربت قند تهیه می‌شود میل کنند. این دمنوش برای تسهیل زایمان مفید است‌. البته بانوانی که  فشار خون بالایی دارند باید درمصرف این دمنوش احتیاط کنند.

زایمان طبیعی با زعفران

حاج محمد خانی ادامه داد: برای برطرف کردن خارش لثه کودکان هنگام رویش دندان‌هایشان زعفران را با عسل و گلیسیرین مخلوط کرده و این محلول را لثه ماساژ دهید. این محلول مسکن خوبی برای کودکان است

او گفت: افراد در سردرد‌های سرد (با لمس کردن احساس سردی می‌کنند) می‌توانند زعفران را با گلاب مخلوط کرده و شقیقه خود را با آن محلول ماساژ دهند. این کار باعث تسکین سردرد می‌شود.

تسکین درد با زعفران

حاج محمد خانی بیان کرد: برای از بین رفتن لک‌های قهوه‌ای صورت افراد می‌توانند کمی زعفران را با نشاسته پودر شده به صورت خمیر در آورند و برلک‌های صورت ضماد کنند؛ این کار برای رفع لک‌های قهوه‌ای صورت و همچنین جوش‌های سر سیاه مفید است.

او افزود: افرادی که دچار سرفه های ناشی از رطوبت شده اند می‌توانند شربت زعفران را با عسل مخلوط کرده و آن رامیل کنید، این کار برای تسکین سرفه مفید است.

شربت زعفران

حاج محمد خانی یادآوری کرد: زعفران یک گیاه آرام بخش است و افراد می‌توانند زعفران سالم و نکوبیده را در شیشه ای سر بسته نگه دارند و در طول روز آن را استشمام کنند؛ این کار علاوه بر آرام بخش بودن برای تقویت حس بویایی افراد نیز مفید است.

زعفران سرفه را درمان می کند

این محقق و پژوهشگر طب سنتی بیان کرد: افراد این گیاه را در ظرف پلاستیکی نگهداری نکنند تا حد امکان سعی کنند آن را در ظروف چینی یا شیشه‌ای نگهداری کنید.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر