کد خبر: 76306
A

حمله نیروهای حشد الشعبی به داخل سفارت آمریکا در بغداد (+عکس)

اعضای کادر حشد الشعبی امروز (سه‌شنبه) با تجمع در مقابل سفارت ایالات متحده آمریکا در منطقه سبز بغداد به حمله نظامی اخیر آمریکا علیه نیروهای "حشد‌الشعبی" عراقی اعتراض کردند. اعضای معترض حشد الشعبی با شعار "مرگ بر آمریکا" پرچم‌های آمریکا و اسراییل و پست نگهبانی مقابل سفارت‌خانه را آتش زدند و گروهی از نیروهای کادر حشد الشعبی از روی دیوار و از یکی از ورودی‌ها داخل محوطه سفارت شدند.

حمله  نیروهای حشد الشعبی به داخل سفارت آمریکا در بغداد (+عکس)
به گزارش سایت خبری و تحلیلی دیده بان ایران ؛ اعضای کادر حشد الشعبی امروز (سه‌شنبه) با تجمع در مقابل سفارت ایالات متحده آمریکا در منطقه سبز بغداد به حمله نظامی اخیر آمریکا علیه نیروهای "حشد‌الشعبی" عراقی اعتراض کردند.

 

اعضای معترض حشد الشعبی  با شعار "مرگ بر آمریکا" پرچم‌های آمریکا و اسراییل و پست نگهبانی مقابل سفارت‌خانه را آتش زدند و گروهی از  نیروهای کادر حشد الشعبی از روی دیوار و از یکی از ورودی‌ها داخل محوطه سفارت شدند.

در زمان اجتماع اعضای حشد الشعبی در مقابل سفارت‌خانه آمریکا در بغداد که با هزینه 1 میلیارد دلار ساخته شده و بزرگ‌ترین سفارت‌خانه جهان است، هیچ یک از دیپلمات‌های آمریکایی در محل نبودند و تنها ماموران امنیتی سفارت حضور داشتند.

گروهی از نیروهای حشد الشعبی  وارد محوطه سفارت آمریکا شده‌اند. نیروهای کادر حشد الشعبی خواستار تعطیلی سفارت آمریکا و اخراج دیپلمات‌های آمریکایی از عراق به تلافی حمله مرگبار دیروز ارتش آمریکا به مواضع حشد‌الشعبی هستند و تهدید کرده اند مادامی که خواسته‌های آنها محقق نشود از این محل خارج نخواهند شد.

دونالد ترامپ ساعاتی پس از تجمع اعتراضی در مقابل سفارت آمریکا در توییتی انگشت اتهام را به سمت ایران نشانه رفت و با انتشار توییتی ایران را به سازماندهی این اعتراض و حمله به سفارت کشورش متهم کرد.

 او نوشت:" ایران یک پیمانکار آمریکایی را کشت و بسیاری را زخمی کرد. ما با قدرت پاسخ دادیم و همیشه هم چنین خواهیم کرد. حالا ایران یک تهاجم را علیه سفارت ایالات متحده در عراق طرح‌ریزی کرده. مسئول این اقدام به طور کامل آنها هستند. از عراق هم انتظار داریم نیروهایش را برای حفاظت از سفارتخانه به کار گیرد؛ این نکته به اطلاع آنها رسیده."

حمله معترضان عراقی به داخل سفارت آمریکا در بغداد (+عکس)/ ادعای ترامپ: کار ایران است

دولت عراق از معترضان عراقی خواسته تا از منطقه اطراف سفارت آمریکا دور شوند.

همچنین نیروهای امنیتی عراقی برای متفرق کردن جمعیت خشمگین اقدام به پرتاب گاز اشک آور کرده‌اند.

تصاویر منتشر از سوی خبرگزاری ها نشان می دهد نیروهای کتائب حزب الله در داخل محوطه سفارت اقدام به آتش زدن  برخی بخش‌ها و شکستن و وارونه کردن خودروهای سفارت کرده‌اند.

حمله معترضات عراقی به سفارت آمریکا در بغداد/ عکسها: رویترز

حمله معترضان عراقی به داخل سفارت آمریکا در بغداد (+عکس)/ ادعای ترامپ: کار ایران است

 

حمله معترضان عراقی به داخل سفارت آمریکا در بغداد (+عکس)/ ادعای ترامپ: کار ایران است

حمله معترضان عراقی به داخل سفارت آمریکا در بغداد (+عکس)/ ادعای ترامپ: کار ایران است

معترضان عراقی در داخل سفارت آمریکا در بغداد/ آسوشیتدپرس

جمله به سفارت آمریکا در بغداد

 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر