کد خبر: 76352
A
دبیرکل جمعیت آبادگران جوان:

پایداری رسما عدم‌الحاق به ائتلاف را به شورای اصولگرایی اعلام کرد

راضی کردن پایداری به ائتلاف با مجموعه های اصولگرا همواره سخت و چالش برانگیز بوده است. این تشکل برای انتخابات مجلس سفت و محکم روی حرفش ایستاده و می خواهد با لیست مستقل به میدان بیاید.

پایداری رسما عدم‌الحاق به ائتلاف را به شورای اصولگرایی اعلام کرد

به گزارش دیده بان ایران، جبهه پایداری زودتر از هر مجموعه ای در جریان اصولگرا کمیته انتخابات تشکیل دارد و قدم به قدم پیش رفت. اخیرا نیز پیش تر از سایر مجموعه ها همایش انتخاباتی اش را برگزار کرد.

پایداری با شورای ائتلاف به توافق نرسید

حسین سبحانی نیا درباره همایش انتخاباتی جبهه پایداری گفت: تلاش شد مکانیزمی با حکمیت جامعه روحانیت مبارز ائتلاف حداکثری بین مجموعه های اصولگرا رقم بزند و قدم های مثبتی هم در همین راستا برداشته شد. جامعه روحانیت و جبهه پایداری جلسه داشتند و حتی پایداری روی کلیات نظر مثبت خود را اعلام کرد.

وی با بیان اینکه بالاخره در هر جریانی نیروهای تندی هستند که دیدگاه های خاصی دارند، افزود: پیش بینی می شد که جبهه پایداری در انتخابات مجلس ساز جدایی بزنند و در قالب شورای ائتلاف اصولگرایان خود را تعریف نکنند.

عضو جبهه پیروان خط امام و رهبری درباره ایراد جبهه پایداری به شورای ائتلاف اظهار کرد: پایداری روی گفتمان، تعریف شاخص ها و انتخاب نامزدها براساس آن شاخص ها و برخی مصادیق اختلافاتی با شورای ائتلاف دارد. همایش انتخاباتی پایداری نشان می دهد که با شورای ائتلاف دیدگاه مشترک برای توافق نرسیده است.

وی ادامه داد: آقای قالیباف در نشست مشترک شورای ائتلاف و پایداری حضور داشت، رسیدن به لیست واحد بحثی بود که مجموعه آقای قالیباف، ائتلاف اصولگرایی و پایداری روی کلیاتش توافق کردند اما با این وجود پیش بینی می شد هنگام انتخاب نامزدها و تنظیم فهرست اختلاف نظر به وجود آید.

پایداری در تهران و شهرستان‌ها از نامزدهای اختصاصی خود حمایت می‌کند

همچنین منصور حقیقت پور درباره تصمیم پایداری برای حضور مستقل در صحنه انتخابات به نامه نیوز گفت: این مسئله را آنها اعلام کردند و البته قابل تصور و پیش بینی هم بود که پایداری در جریان ائتلاف نباشد. اتفاقا بهتر است که آنها لیست مستقل دهند و نباید مانع این کارشان شد.

وی افزود: حضور مستقل پایداری در صحنه انتخابات مجلس وزن و عده و عُده این مجموعه را مشخص می کند. پایداری براساس سلایقی که دارد می خواهد با همین گفتمان وارد میدان رقابت شود. ما سرتیم و نیروهای پایداری را در شهرستان‌ها می شناسیم. اگر پایداری در تهران مستقل لیست دهد، در شهرستان ها هم مستقل نامزد معرفی می کند.

این فعال سیاسی اصولگرا درباره تبعات و چالش‌های جدایی پایداری از شورای ائتلاف در مجلس آینده اظهار کرد: اگر پایداری با شورای ائتلاف هم وارد انتخابات شود باز هم در مجلس آینده چالش به وجود خواهد آمد چون پایداری ها تندروی‌هایی دارند و در موضوعات مختلف خشک و تند عمل می کنند بنابراین چه در قالب ائتلاف به صحنه انتخابات بیایند و چه مستقل وارد میدان شوند همین رویه بخصوص خود را ادامه می دهند، پس باید از حضور مستقل آنها استقبال کرد.

وی درباره سست شدن شورای ائتلاف بر اثر حضور مستقل پایداری در انتخابات، بیان کرد: وقتی شورای ائتلاف حداقل بسته ای دارد که جایی برای همه شخصیت ها و سلایق نیست، نمی توان گفت پایه های محکمی دارد. در انتخابات ریاست جمهوری 96، شورای شهر پنجم و مجلس دهم نیز همین افراد با عناوین دیگری مکانیزمی را تعریف کردند و نتیجه همه آنها شکست بود.

حقیقت‌پور درباره احتمال جدایی قالیباف از شورای ائتلاف گفت: بعید می دانم این اتفاق بیفتد. اگر پایداری کنار برود، شورای ائتلاف با آقای قالیباف کار را ادامه می دهد. با همه این اوصاف معتقدم انتخابات آینده یک رقابت چهار ضلعی بین شورای ائتلاف، جبهه پایداری، اصلاحات و «مستقلان انقلابی» را شاهد خواهیم بود که در نهایت طیف مستقلان انقلابی اکثریت کرسی های مجلس را در اختیار می گیرند و برای اداره پارلمان به هیچ کدام از سه ضلع دیگر متمایل نخواهند شد.

پایداری رسما عدم‌الحاق به ائتلاف را به شورای اصولگرایی اعلام کرد

حسن بیادی نیز درباره همایش انتخاباتی جبهه پایداری گفت: پایداری رسما عدم الحاق به شورای ائتلاف را اعلام کرده است. البته این اتفاق تأثیری روی معادلات انتخابات مجلس نخواهد داشت.

وی ادامه داد: از همین امروز کاملا مشخص است که در مجلس آینده چه اتفاقی می افتد بنابراین موضوع اختلاف پایداری با شورای ائتلاف ارزشی ندارد که محل بحث و تحلیل قرار گیرد.

دبیرکل جمعیت آبادگران جوان اظهار کرد: مشکل پایداری و شورای ائتلاف آن است که خواست و نظر مردم را نمی بینند و رویکرد حرکتی خود را نسبت به خواست مردم مستقل کرده اند.

بیادی اظهار کرد: هر گروهی حق دارد به اندازه خودش مستقل تبلیغات کند. همانطور که شورای ائتلاف برای خودش صاحب تشکیلات و برنامه است، چه اشکالی دارد پایداری هم همین کار را انجام دهد بنابراین با هم بودن آنها هیچ حُسنی ندارد.

 

 


 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر