کد خبر: 76459
A

وزیر خارجه قطر به تهران سفر می‌کند/ آل ثانی در سفری از پیش اعلام نشده برای میانجی گری میان آمریکا و ایران به تهران می آید؟!

شبکه الجزیره در خبری فوری از سفر «محمد بن عبدالرحمن آل ثانی» وزیر خارجه قطر به تهران خبر داد. در پی جنایت آمریکا در به شهادت رساندن سردار حاج قاسم سلیمانی و حاج «ابومهدی المهندس» نایب رئیس سازمان الحشد الشعبی در بغداد، وزارت خارجه قطر دیشب در بیانیه‌ای از همه طرف‌ها خواست تا از خود خویشتنداری نشان داده و از وارد کردن عراق و منطقه به حلقه خشونت‌های بی‌پایان خودداری کنند. در این بیانیه آمده است: «درباره خشونت‌های ادامه دار در عراق که ممکن است به نتایجی ناخوشایند منتهی شود، هشدار می‌دهید.» به گزارش دیده بان ایران ؛ وزیر خارجه قطر برای کاهش تنش ها در منطقه خاورمیانه به تهران سفر کرده است این گمانه زنی رسانه ای مطرح است که محمد بن الرحمان آل ثانی به دنبال میانجی میان ایران و آمریکاست. البته هیچ منبع رسمی نه در قطر و نه در ایران موضوع سفر فوری و از پیش اعلام نشده اعلام نکرده اما با توجه به وقایع روز به خوبی می توان حدس زد که آل ثانی در جهت کاهش تنش ها راهی تهران شده است.

 وزیر خارجه قطر به تهران سفر می‌کند/ آل ثانی در سفری از پیش اعلام نشده برای میانجی گری میان آمریکا و ایران به تهران می آید؟!

به گزارش سایت خبری و تحلیلی دیده بان ایران ، الجزیره در خبری فوری گزارش داد که وزیر خارجه قطر به تهران سفر می‌کند.

در پی جنایت آمریکا در به شهادت رساندن سردار حاج قاسم سلیمانی و حاج «ابومهدی المهندس» نایب رئیس سازمان الحشد الشعبی در بغداد، وزارت خارجه قطر دیشب در بیانیه‌ای از همه طرف‌ها خواست تا از خود خویشتنداری نشان داده و از وارد کردن عراق و منطقه به حلقه خشونت‌های بی‌پایان خودداری کنند.

در این بیانیه آمده است: «درباره خشونت‌های ادامه دار در عراق که ممکن است به نتایجی ناخوشایند منتهی شود، هشدار می‌دهید.»

بامداد روز جمعه سیزدهم دی ماه (سوم ژانویه) ساعاتی پس از انتشار اخباری از انفجار و اصابت موشک به دو خودرو در نزدیکی فرودگاه بغداد، الحشد الشعبی عراق از شهادت سردار سپهبد قاسم سلیمانی و «ابومهدی المهندس» معاون سازمان الحشد الشعبی عراق در حمله هوایی آمریکا خبر داد؛ خبری که ساعتی بعد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی آن را تأیید کرد.

در پی این خبر، وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) مسئولیت ترور شهید سلیمانی و ابومهدی المهندس را بر عهده گرفت و در بیانیه‌ای اذعان کرد که این ترور به دستور رئیس جمهور آمریکا صورت گرفته است. 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر