کد خبر: 76461
A

لاوروف: ترور سلیمانی عواقبی جدی برای صلح و ثبات منطقه‌ به‌دنبال دارد

وزیر امور خارجه روسیه در گفت‌وگو با همتای آمریکایی خود تاکید کرد ترور سردار سلیمانی منجر به دور جدیدی از تنش‌ها در منطقه خواهد شد.

لاوروف: ترور سلیمانی عواقبی جدی برای صلح و ثبات منطقه‌ به‌دنبال دارد

به گزارش دیده بان ایران؛ خبرگزاری اینترفکس روسیه از گفت‌وگوی تلفنی مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا با سرگئی لاوروف، همتای روسی خود درباره ترور سردار سپهبد قاسم سلیمانی خبر داد.

 

بر اساس این گزارش، در این گفت‌وگو، لاوروف به پمپئو گفته است «ترور سردار سلیمانی پر از عواقب جدی برای صلح و ثبات منطقه‌ای است و باعث دور جدید تنشها در غرب آسیا خواهد شد.»

 

تلویزیون رسمی عراق بامداد جمعه از شهادت سرلشکر حاج «قاسم سلیمانی»، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و «ابومهدی المهندس»، معاون الحشدالشعبی در حمله آمریکا به نزدیکی فرودگاه بغداد خبر داد. 

 

«دیمیتری پسکوف» سخنگوی کرملین نیز روز گذشته از تماس تلفنی «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه با «امانوئل ماکرون» همتای فرانسوی خود درباره ترور سردار «قاسم سلیمانی» فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران توسط نظامیان تروریست آمریکایی در بغداد، خبر داده بود.

 

به نوشته خبرگزاری «اینترفکس»، پسکوف در نشست خبری گفت پوتین در تماس تلفنی با ماکرون از ترور سردار سلیمانی ابراز نگرانی کرده و عملیات آمریکایی‌ها را مسبب افزایش تنش‌ها در منطقه دانست./فارس

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر