کد خبر: 76489
A

ادعای عجیب «مایک پنس» برای توجیه ترور سردار سلیمانی

یک رسانه‌ آمریکایی در گزارشی نوشت که معاون رئیس‌جمهور آمریکا برای توجیه ترور سردار سپهبد «قاسم سلیمانی»، به‌دروغ، حملات 11 سپتامبر را به نیروی قدس سپاه پاسداران نسبت داد.

ادعای عجیب «مایک پنس» برای توجیه ترور سردار سلیمانی

به گزارش دیده بان ایران،  «مایک پنس» معاون رئیس‌جمهور آمریکا برای توجیه تصمیم دولت «دونالد ترامپ» در ترور سردار سپهبد حاج «قاسم سلیمانی» فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران به دروغ مدعی شده که ایران در طراحی حملات تروریستی 11 سپتامبر نقش داشته است.

بنا به گزارش پایگاه «امریکن ایندیپندنت»، پنس ادعا کرده که «(نیروی قدس) به سفر مخفیانه ۱۰ تن از ۱۲ تروریست‌هایی به افغانستان کمک کرده که حملات تروریستی ۱۱ سپتامبر در ایالات متحده را انجام داده بودند.»

این در حالی است که همین گزارش سپس اذعان کرده که این ادعای پنس، در تناقض کامل با یافته‌های رسمی کمیسیون ۱۱ سپتامبر است که تحقیقات گسترده‌ای درباره این حمله صورت داده است.

در گزارش کمیسیون حملات ۱۱ سپتامبر آمده است: «ما هیچ‌گونه شواهدی مبنی بر آگاهی ایران یا حزب‌الله، از برنامه‌ریزی برای حملات 11 سپتامبر پیدا نکردیم.»

امریکن‌ایندیپندنت در ادامه نوشت: پنس همچنین، اطلاعات نادرستی از تعداد تروریست‌هایی ارائه کرد که در بدترین حمله تروریستی در تاریخ آمریکا دخیل بودند.

طبق این گزارش، ۱۹ هواپیماربا و نه ۱۲ نفر در حمله ۱۱ سپتامبر مشارکت داشته‌اند که اکثر آنها از عربستان سعودی و باقی از مصر، لبنان و امارات متحده عربی بودند و نه از ایران.

پنس این اتهامات را به‌عنوان سرنخ‌هایی در توصیف نقش سردار سلیمانی در «توطئه حملات قریب‌الوقوع» علیه دیپلمات‌های و پرسنل نظامی آمریکا مطرح کرد تا اقدام واشنگتن در ترور این فرمانده ایرانی را توجیه کند.

این وبگاه آمریکایی گزارش کرد که اظهارات پنس در تناقض با اظهارات مقامات پنتاگون در گفت‌وگو با روزنامه آمریکایی بوده است.

نیویورک‌تایمز گزارش کرد: «کارشناسان امنیت ملی و حتی مقامات‌ پنتاگون می‌گویند که هیچ چیز جدیدی درباره رفتار ایران در ماه‌های اخیر و حتی هفته‌های اخیر وجود نداشته است.»

این روزنامه همچنین در ادامه تشکیک‌های آمریکایی‌ها در خصوص این علمیات تروریستی، تأکید کرد که یکی از مقامات وزارت دفاع آمریکا که خواست نامش فاش نشود گفته که هیچ تهدید جدیدی از سوی قاسم سلیمانی وجود نداشت.

طبق گزارش، مایک پنس در سال ۲۰۰۴ میلادی یعنی زمانی که به‌عنوان عضو مجلس نمایندگان آمریکا فعالیت داشت نیز به دروغ مدعی شده بود که «سلاح‌های کشتار جنگی در عراق پیدا شده است» و همین ادعا زمینه حمله ۲۰۰۳ میلادی آمریکا به عراق را فراهم کرد و این در حالی است که بعدها مشخص شد که هیچ سلاح کشتار جمعی در عراق وجود نداشته است.

تلویزیون رسمی عراق، بامداد جمعه از شهادت سردار «قاسم سلیمانی»، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و «ابومهدی المهندس» معاون الحشدالشعبی عراق در حمله آمریکا به نزدیکی فرودگاه بغداد خبر داد.

در پی این خبر، وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) مسئولیت ترور شهید قاسم سلیمانی و شهید ابومهدی المهندس را بر عهده گرفت و در بیانیه‌ای اذعان کرد که این ترور به دستور رئیس جمهور آمریکا صورت گرفته است.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر