کد خبر: 76514
A
حسین مرعشی:

سردار سلیمانی به عدم دخالت نظامی‌ها در مسایل سیاسی، پایبند بود

مرعشی، فعال سیاسی اصلاح طلب، گفت: قاسم‌ سلیمانی توانست داعش را زمین گیر کند و تا نابودی داعش ایستاد اینها خاطرات خوب مردم از سلیمانی است.

سردار سلیمانی به عدم دخالت نظامی‌ها در مسایل سیاسی، پایبند بود

به گزارش دیده بان ایران؛ حسین مرعشی، فعال سیاسی اصلاح طلب، در ارتباط با "شخصیت و ویژگی های شهید سپهبد قاسم سلیمانی" گفت: شهید سردار سلیمانی انسان بسیار فعال، مسئولیت پذیر، خوش اخلاق، شجاع، مبتکر، مخلص و خدمتگزار در هر سطحی بود. او هیچ وقت لباس فرماندهی به معنای امر و نهی بر تن نکرد. سلیمانی همیشه به عنوان یک فرمانده با عطوفت و مهربانی، با همرزمان خود و عموم رزمندگان رابطه فوق العاده ای داشت. سلیمانی شخصیت محبوب رزمندگان و خانواده شهدا بود. او هیچ گاه ارتباطات خود را با بدنه جامعه و دوستان قطع نکرد. 

 

او ادامه داد: سردار سلیمانی به سیاست امام برای عدم دخالت نظامی ها در مسایل سیاسی  و جناح بندی ها پایبند و در کنار محبوبیت و مقبولیت مردمی، مورد احترام همه سیاسیون ایران بود. 

 

مرعشی با بیان‌ این‌ جمله که سردار سلیمانی انسان فداکار، خستگی ناپذیر بود، مطرح کرد: سردار، خانواده خود را اینگونه تربیت کرده بود که بتوانند تحمل دوری ها و سختی ها را داشته باشند. سلیمانی همه عمرش را برای خدمت و بر دوش گرفتن مسئولیت های سخت، گذاشت.

 

او در خصوص "اتحاد و وحدت مردم بعد از شهادت سردار سلیمانی" گفت: زندگی سردار به دو بخش کلی تقسیم می شود یک بخش دوران دفاع مقدس است؛ او به عنوان یک جوان ایرانی ِ فعال با تیمی از بچه ها کرمان به اهواز اعزام شد، و به طور طبیعی نه با دستور، فرماندهی آن جمع را برعهده گرفت و رییس گروه ثارالله شد. حاج قاسم بسیاری از دوستان شهیدش را تشییع کرد و در جنگ ها نیز سربلند شد. او همرزم شهید باکری، کاظمی و جمعی از شخصیت هایی بود که سپاه را ساختند و از ایران دفاع کردند که این‌ها در خاطره مردم ایران است. 

 

او در ادامه بیان کرد: بخش دوم زندگی سلیمانی درخشش او در قامت سپاه قدس بود. قاسم‌ سلیمانی توانست داعش را زمین گیر کند و تا نابودی داعش ایستاد اینها خاطرات خوب مردم از سلیمانی است. اقدامات شایسته سردار پشتوانه محبوبیتش است. 

 

او در خصوص عواقب این جنایت امریکا گفت: امریکایی ها مشکلشان در منطقه این است که در هیچ مقطعی نتوانستند نیروهای وابسته به خودشان را در عراق حاکم کنند. مردم عراق مردم بزرگی هستند. عراق در دوران حکومت ننگین بعثی ها ضعیف شد اما مردم ریشه داری دارد که زیر بار نیروهای وابسته به امریکا، نرفته و نمی روند. امریکا کینه سردار را بر دل داشت.

 

نماینده سابق مجلس در خصوص تحلیلش از اقدام‌ متقابل ایران گفت: ایران کشور مستقر و با ثبات و با حکومتی، عاقل است. ایران عجله ای برای واکنش متقابل ندارد و آنچه که در اخر رقم خواهد خورد اخراج امریکایی ها از منطقه است؛ ایران عجله ای ندارد و باحوصله و تدبیر عمل می کند./ برنا

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر