کد خبر: 76520
A
حجت الاسلام ناطق نوری:

قطعا از برکات این شهادت‌ها، افزایش وحدت ملت است/ شهید سلیمانی از خدا می‌خواست که شهید شود

عضو جامعه روحانیت مبارز گفت: قطعا آمریکا مدت‌ها برای ترور سردار سلیمانی طرح ریخته و تلاش کرده تا بتواند او را شهید کند.

قطعا از برکات این شهادت‌ها، افزایش وحدت ملت است/ شهید سلیمانی از خدا می‌خواست که شهید شود

به گزارش دیده بان ایران، صبح امروز حجت الاسلام و المسلمین ناطق نوری، با حضور در مراسم بزرگداشت سردار شهید سپهبد قاسم سلیمانی در حوزه علمیه امام حسن مجتبی (ع)، سخنرانی کرد. 

حجت‌الاسلام و المسلمین علی‌اکبر ناطق نوری با ذکر حدیثی از پیامبر (ص) در فضیلت شهادت در راه خداوند گفت: من این ضایعه عظیم و اسفناک، شهادت سردار رشید، مخلص، متخلق به اخلاق اسلامی، نجیب، خوش فهم، شجاع و عاشق امامت و ولایت، سردار بزرگوار شهید سپهبد قاسم سلیمانی را به پیشگاه مقدس حضرت مهدی (عج)، مقام معظم رهبری و به همه مردم و ملت ایران و به شما سربازان حضرت مهدی (عج) تبریک و تسلیت عرض می‌کنم.” 

وی افزود: من قبل از انقلاب گاهی بعضی از روایات و تعابیر ائمه معصومین برایم قابل درک نبود و نمی‌توانستم توجیه کنم که وقتی پیامبر(ص) به اصحابشان می‌فرمایند که “در آخرالزمان برادران من خواهند آمد که هریک از آنها به اندازه پنجاه نفر از شما خواهند بود، که آنها مرا ندیده‌اند و به من ایمان می‌آورند” یعنی چه؟ اما در دوران انقلاب و جنگ، به چشم خود عاشقان ولایتی را دیدیم که تازه معنای آن احادیث را می‌فهمیم که اگر فداکاری این افراد نبود، اثری از انقلاب و دین هم نبود. 

حجت الاسلام و المسلمین ناطق نوری، با بیان خاطره‌ای از شهید حاج قاسم سلیمانی گفت: در برنامه‌ای دیدم که سردار قاسم سلیمانی در مورد حاج احمد کاظمی صحبت می‌کرد. او که خود آنقدر با اخلاق و رشید و بزرگمرد بود، ناخودآگاه میان صحبتش گریه کرد و گفت حاج کاظم عشق من بود و من آرزو می‌کردم که لحظه‌ای با او بنشینم و در آخر صحبتش دعا کرد که خدایا از تو می‌خواهم که مرا با او پیوند بزنی و شهیدم کنی.

وی در ادامه گفت: نقش قاسم سلیمانی، این سردار بزرگوار، این سپهبد خوش اخلاق و با فهم و بی ادعا، در عراق و سوریه بسیار بزرگ بود و قطعا آمریکا مدت‌ها برای ترور ایشان طرح ریخته و تلاش کرده تا بتواند او را شهید کند. 

ناطق نوری افزود: البته او به مقام عالی شهادت رسید و ان شاءالله سردار قاآنی فرمانده جانشین ایشان، که مقام معظم رهبری و فرمانده کل قوا منصوب کردند، مصداق این آیه باشند که خداوند در سوره بقره می‌فرماید “هر آیه و نشانه‌ای را که بگیریم، به جایش آیه‌ای بهتر یا مثل آن را می‌آوریم”. امام به رحمت خدا رفت و خداوند به جای ایشان شاگرد شایسته او، مقام معظم رهبری را به ما داد که در شایستگی بی‌همتا هستند. قاسم سلیمانی را از ما گرفتند و قطعا ان‌شاءالله این آیه مصداق پیدا می‌کند و بهتر از او جانشینش می‌گردد. 

حجت الاسلام والمسلمین ناطق نوری گفت: قطعا برکات این شهادت‌ها، افزایش وحدت ملت است. همدستی و هماهنگی کل ملت ایران و وحدت ایران و عراق، از آثار و برکات خون‌های ریخته شده این شهیدان بزرگوار خواهد بود. 

وی در پایان ضمن آرزو برای متعالی شدن مقام عالی این شهید بزرگوار گفت: ان‌شاءالله خداوند توفیق ادامه دادن راه شهیدان در دفاع از انقلاب و کشور را، در سایه مقام معظم رهبری به ما عنایت فرماید.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر