کد خبر: 76627
A

ماموران اطلاعاتی ترکیه وارد لیبی شدند

شبکه خبری العربیه به نقل از مقامات آگاه نوشت که ماموران اطلاعاتی ترکیه و نیروهای خارجی پیش از واحدهای نظامی ترکیه وارد طرابلس پایتخت لیبی شدند. اقدام ترکیه در جهت دخالت آشکار در امور داخلی لیبی عنوان شده است

ماموران اطلاعاتی ترکیه وارد لیبی شدند

به گزارش سایت خبری و تحلیلی دیده بان ایران ؛ تارنمای این شبکه خبری، نیروهایی با ملیت های مختلف از سوریه پیشتر وارد لیبی شده اند.

منابع آگاه اعلام کردند که ترکیه برای آماده سازی ورود واحدهای نظامی خود به لیبی دستگاه های دید در شب و همچنین مین روب در اختیار دولت وفاق ملی قرار داده است.

گفته می شود عبدالحکیم بالحاج از رهبران موثر در سقوط حکومت معمر قذافی رهبر سابق لیبی با رهبران اخوان المسلمین لیبی در چند روز گذشته در ترکیه دیدار داشته است.

رجب طیب اردوغان رییس جمهوری ترکیه روز یکشنبه اعلام کرد که واحدهای ارتش ترکیه برای حمایت از دولت وفاق ملی به سمت لیبی حرکت را آغاز کرده اند.

دولت وفاق ملی به رهبری فایز السراج در جنگ داخلی با نیروهای ژنرال خلیفه حفتر که واقع در بنغازی در شرق لیبی هستند، مبارزه می کنند.

نیروهای حفتر حملات تهاجمی خود را برای تصرف پایتخت لیبی ماهها پیش آغاز کردند.

ژنرال حفتر با پشتیبانی عربستان سعودی، مصر ، امارات و یونان و در سوی دیگر ، فایز السراج با حمایت ترکیه ، قطر و برخی کشورهای اروپایی قرار دارند.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر