کد خبر: 76689
A

استانداری کرمان: شایعه عملیات انتحاری در مراسم تشییع سردار سلیمانی صحت ندارد

مدیرکل امنیتی انتظامی استانداری کرمان نیز در این ارتباط گفت: تعدادی براثر فشار جمعیت که اغلب هم مسن بوده اند صدمه دیده اند و موجب کدورت برخی از افراد مشایعت کننده شده است. حمید شمس الدینی این را نیز هم اضافه کرد که در این رابطه هیچ یک از موارد مطروحه و شایعات در شبکه های مجازی درباره عملیات انتحاری موضوعیت ندارد.

استانداری کرمان: شایعه عملیات انتحاری در مراسم تشییع سردار سلیمانی صحت ندارد

به گزارش سایت خبری و تحلیلی دیده بان ایران ؛ رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، کشته و مجروح شدن تعدادی از عزاداران را در مراسم تشییع پیکر شهید سردار سلیمانی در کرمان تایید کرد و گفت: همه مصدومان به بیمارستان منتقل شدند.

کیانوش جهانپور روز سه شنبه افزود: حادثه از بین رفتن تعدادی از هموطنان عزادار در مراسم تشییع پیکر شهید سلیمانی در کرمان صحت دارد و متاسفانه تعدادی از عزاداران در ازدحام جمعیت جان خود را از دست دادند و تعدادی نیز مصدوم شدند.

وی گفت: ابعاد حادثه در حال بررسی است و هنوز نمی توان آمار دقیقی از کشته ها و مصدومان این حادثه اعلام کرد. دکتر سعید نمکی، وزیر بهداشت در کرمان حضور دارد و شخصا بر پیگیری درمان مصدومان نظارت دارد.

رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت گفت: هیچ کدام از آمارهایی که در برخی رسانه ها درباره تعداد کشته ها و مصدومان این حادثه اعلام شده، مورد تایید نیست.

وی افزود: با وجود مشکلاتی که در ازدحام جمعیت برای انتقال مصدومان با آمبولانس وجود داشت اکنون همه مصدومان به بیمارستان منتقل شده اند و درمان آنان در حال انجام است.

جهانپور گفت: ازدحام جمعیت در یکی دو نقطه از جاهایی که تراکم جمعیت وجود داشت باعث شد عده ای از مردم زیر دست و پا و ازدحام بمانند و در این حادثه تعدادی از عزاداران دچار آسیب شدند که در بین آنان زن و مرد و سالمند و نوجوان وجود دارد.

بر اثر ازدحام و فشار جمعیت، تعدادی از تشییع کنندگان مراسم سردار سلیمانی مصدوم شدند و شماری نیز جان باختند.

منابع خبری در استان کرمان ضمن تأیید این خبر اعلام کردند که این افرادِ اغلب مسن، در مسیر خروجی از میدان آزادی و ورودی به خیابان شهید بهشتی کرمان براثر ازدحام جمعیت آسیب دیده‌اند.

مدیرکل امنیتی انتظامی استانداری کرمان نیز در این ارتباط گفت: تعدادی براثر فشار جمعیت که اغلب هم مسن بوده اند صدمه دیده اند و موجب کدورت برخی از افراد مشایعت کننده شده است.

حمید شمس الدینی این را نیز هم اضافه کرد که در این رابطه هیچ یک از موارد مطروحه و شایعات در شبکه های مجازی درباره عملیات انتحاری موضوعیت ندارد.

تشییع پیکر سردار سپهبد شهید قاسم سلیمانی روز سه شنبه ابا حضور پرشور مردم در شهر کرمان برگزار شد.

سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی به همراه ابومهدی مهندس از فرماندهان مقاومت پس از عمری مجاهدت بامداد جمعه ۱۳ دی ماه در حمله بالگردهای آمریکایی در فرودگاه بغداد به شهادت رسید.

بر اساس اعلام پنتاگون، وزارت دفاع آمریکا، دستور این حمله هوایی را دونالد ترامپ رییس جمهوری و فرمانده کل قوای این کشور صادر کرده بود.

 
 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر