کد خبر: 76691
A

عامل تخریب و آتش سوزی حوزه علمیه محله شریعتی دستگیر شد

رئیس پلیس امنیت عمومی تهران بزرگ از دستگیری عامل تخریب و آتش سوزی حوزه علمیه خیابان شریعتی خبر داد و گفت: متهم تصاویر آتش سوزی را به خارج از کشور ارسال می کرد.

عامل تخریب و آتش سوزی حوزه علمیه محله شریعتی دستگیر شد

به گزارش سایت خبری و تحلیلی دیده بان ایران ؛  سردارعلی ذوالقدری با اعلام این خبر گفت: اواخر هفته گذشته از طریق سامانه فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ خبری مبنی بر تخریب و آتش سوزی در یکی از حوزه‌های علمیه شهر تهران در حوالی خیابان شریعتی، به پایگاه سوم پلیس امنیت عمومی اعلام شد و بررسی‌های اولیه نشان از این داشت که این آتش سوزی عمدی است.

وی تصریح کرد: دستگیری عامل و یا عاملان این آتش سوزی در دستور کار پلیس امنیت عمومی "پایتخت" قرار گرفت و تیمی از مأموران امنیت عمومی مسئولیت پرونده را بر عهده گرفتند.

این مقام ارشد انتظامی عنوان کرد: با حضور مأموران در نشانی اعلامی و انجام تحقیقات میدانی مشخص شد، مرد جوانی در حالی که نقاب به صورت خود داشته شیء که حاوی مواد منفجره بوده به سمت حوزه علمیه پرتاب و با آتش کشاندن تابلو و درب ورودی و تخریب شیشه‌های این حوزه از صحنه آتش سوزی فیلمبرداری، محل را ترک کرده است.

وی با اشاره به اینکه در شاخه دیگری از تحقیقات پلیسی مشخص شد که متهم چند خیابان آن طرف تر از محل وقوع حادثه سوار بر یک دستگاه خودروی سواری پژو ۴۰۵ شده و از محل گریخته است، افزود: در گام بعدی مخفیگاه متهم در محدوده خیابان "شیراز" شناسایی و با هماهنگی‌های قضائی متهم در مخفیگاهش دستگیر و به پلیس امنیت عمومی انتقال یافت.

رئیس پلیس امنیت عمومی پایتخت خاطر نشان کرد: متهم در بازجویی اولیه به صراحت به آتش زدن حوزه علمیه محله "شریعتی" اقرار و اظهار داشت، از طریق اینستاگرام با فردی بنام اکانت مریم آشنا شدم که بعد از مدت زیادی گفت و گو و ارتباط با وی، نحوه ساخت بمب اشتغال زا را از طریق اینستاگرام آموزش داده و از من خواست تا این مکان و مکان‌های دیگر را به همین طریق تخریب و به آتش بکشانم و در آخر نیز فیلم آن را برایش بفرستم.

سردار ذوالقدری با بیان اینکه متهم در اظهارات بعدی خود به تخریب و آتش زدن چند مکان دیگر نیز اعتراف کرد، اضافه کرد: با تکمیل تحقیقات پلیسی متهم برای سیر مراحل قانونی به دادسرا معرفی شد.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر