کد خبر: 76789
A
عبدالناصر همتی:

نرخ ارز به ارزش ذاتی خود بازمی‌گردد/ شوک‌ ناشی از تنش‌های سیاسی ماندگار نیست

رییس کل بانک مرکزی در خصوص نوسان اخیر بازار گفت: شوک‌های ناشی از تنش‌های سیاسی ماندگار نیست.

نرخ ارز به ارزش ذاتی خود بازمی‌گردد/ شوک‌ ناشی از تنش‌های سیاسی ماندگار نیست

به گزارش دیده بان ایران؛ عبدالناصر همتی در پایان جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران ضمن تشکر و قدردانی از اقدام اخیر سپاه پاسداران در پاسخ موشکی به رفتارهای خصمانه آمریکا گفت: از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تشکر می‌کنیم که به درخواست حماسه آفرینان کشور و مردم عزیزمان پاسخ مثبت دادند. ان‌شاءالله در آینده شاهد آثار مثبت این اقتدار جمهوری اسلامی خواهیم بود.

همتی در ادامه با تاکید بر حضور بانک مرکزی در بازارهای مالی تصریح کرد: اوضاع در بازارهای مالی خوب است و همانطور که قبلا قول دادیم بانک مرکزی در بازار حضور دارد و اجازه نوسان زیاد در بازار را نمی‌دهد. لذا امیدواریم با تدابیری که در بانک مرکزی اتخاذ کردیم و اقداماتی که در حال انجام است، شاهد ثبات خوب و تعدیل شده نرخ ارز در بازار باشیم.

رییس کل بانک مرکزی در ادامه، نوسان‌ اخیر در بازار ارز را ناشی از شوک‌های سیاسی دانست و گفت: تغییرات اخیر نرخ ارز در اثر شوک‌های سیاسی بوده و ماندگار نیست، در صرافی‌های رسمی نرخ ارز از آن چه که در فضای مجازی نوشته می‌شود بسیار پایین‌تر است و در حال تامین تقاضای واقعی از طریق صرافی‌ها هستیم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: البته آثار شوک‌های روانی ناشی از تنش‌های سیاسی در جای خود باقی است اما به‌تدریج پایان خواهد یافت و تلاش می‌کنیم نرخ ارز به ارزش ذاتی خود نزدیک شود.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر