کد خبر: 76832
A

وزیر دفاع آلمان: هیچ کدام از سربازان آلمانی در حملات ایران آسیب ندیده اند

وزیر دفاع آلمان نسبت به عملیات انتقام‌جویانه سپاه پاسداران ایران علیه پایگاه‌های نظامی آمریکا واکنش نشان داد.

وزیر دفاع آلمان: هیچ  کدام از سربازان آلمانی در حملات ایران آسیب ندیده اند

به گزارش سایت خبری و تحیلی دیده بان ایران؛ آنه گرت کرامپ کارن باوئر وزیر دفاع آلمان، عملیات انتقام‌جویانه سپاه پاسداران ایران علیه پایگاه‌های نظامی در اظهاراتی مداخله جویانه این حملات را محکوم کرده و گفت که هیچ سرباز آلمانی در این حملات آسیب ندیده است.

همچنین روزنامه ایجپت تودی به نقل از وزیر دفاع آلمان گزارش داد که او گفته است: اکنون، اول از همه به ایرانیان بستگی دارد که از هرگونه گسترش تنش خودداری کنند.

 واکنش این مقام آلمانی در پی این مطرح می‌شود که سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، اعلام کرد: بامداد امروز رزمندگان شجاع نیروی هوافضای سپاه در عملیاتی موفق به نام عملیات شهید سلیمانی با رمز «یا زهرا (س)» با شلیک ده‌ها فروند موشک زمین به زمین، پایگاه هوایی اشغالی ارتش تروریستی و متجاوز آمریکا موسوم به «عین‌الاسد»، را در هم کوبیدند.

محکومیت اقدام ایران در حالی است که محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه در توئیتی با اشاره به انتقام سخت ایران از تروریست‌های آمریکایی در پایگاه عین الاسد در عراق نوشت: ایران منطبق با بند ۵۱ منشور ملل متحد، اقدامات متناسبی در دفاع از خود انجام داد و پایگاهی را که از آن حمله بزدلانه علیه شهروندان و مقام‌های ارشد ما انجام شده بود هدف قرار داد.

وی تصریح کرد: ما به دنبال تشدید تنش یا جنگ نیستیم، اما از خودمان در برابر هر تهاجمی دفاع می‌کنیم.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر