کد خبر: 76843
A

نتایج یک نظرسنجی درباره "ایران" و "ترور سردار سلیمانی" در آمریکا/ ۲۸ درصد از رای دهندگان آمریکایی می‌توانند جایگاه ایران را روی نقشه خاورمیانه تشخیص دهند/ ۴۰ درصد از رای دهندگان آمریکایی مخالف ترور سردار سلیمانی و ۴۷ درصد موافق ترور

در نطرسنجی جدیدی که در تاریخ 4 و5 ژانویه (3 روز پیش) از بین رای دهندگان آمریکایی صورت گرفته، نتایج قابل توجهی به دست آمده است. این نظرسنجی پیش از حمله تلافی جویانه موشکی ایران به پایگاه نظامیان آمریکایی در عراق انجام شده است. در این نظرسنجی تنها 28 درصد توانستند کشور ایران را روی نقشه خاورمیانه که بدون ذکر نام کشورها بود تشخیص دهند و تنها 23 درصد از آمریکایی‌ها می‌توانند روی نقشه جهان بدون ذکر نام کشورها جای ایران را مشخص کنند.

نتایج یک نظرسنجی درباره "ایران" و "ترور سردار سلیمانی" در آمریکا/  ۲۸ درصد از رای دهندگان آمریکایی می‌توانند جایگاه ایران را روی نقشه خاورمیانه تشخیص دهند/ ۴۰ درصد از رای دهندگان آمریکایی مخالف ترور سردار سلیمانی و ۴۷ درصد موافق ترور
به گزارش سایت خبری و تحلیلی دیده بان ایران ؛ در نطرسنجی جدیدی که در تاریخ 4 و5 ژانویه (3 روز پیش) از بین رای دهندگان آمریکایی صورت گرفته، نتایج قابل توجهی به دست آمده است. این نظرسنجی پیش از حمله تلافی جویانه موشکی ایران به پایگاه نظامیان آمریکایی در عراق انجام شده است.

 

در این نظرسنجی تنها 28 درصد توانستند کشور ایران را روی نقشه خاورمیانه که بدون ذکر نام کشورها بود تشخیص دهند و تنها 23 درصد از آمریکایی‌ها می‌توانند روی نقشه جهان بدون ذکر نام کشورها جای ایران را مشخص کنند.

همچنین 8 درصد از رای دهندگان ایران را با کشور همسایه‌اش عراق،  اشتباه گرفتند.

این نظرسنجی مشترک که بین  موسسه "مشاوره مورنینگ" و نشریه "پولیتیکو" آمریکا از میان 1995 رای دهنده آمریکایی و با ضریب خطای 2 درصد انجام شده، حاکی است اطلاعات جغرافیایی مردم آمریکا ضعف‌های اساسی دارد؛ حتی برای شناخت کشورهایی که ایالات متحده آمریکا سال‌ها و دهه‌هاست با آنها مشغول جنگ و نزاع است.

مردان آمریکایی تقریبا دوبرابر بهتر از زنان توانستند جای ایران را روی نقشه مشخص کنند.

درباره خبر ترور سردار سلیمانی 49 درصد از شرکت کنندگان در نظرسنجی گفته‌اند که چیزهای زیادی درباره او شنیده‌اند. 40 درصد از رای دهندگان آمریکایی با عملیات ترور سلیمانی در فرودگاه بغداد اعلام مخالفت کردند و در مقابل 47 درصد از این عملیات (ترور) پشتیبانی کردند.

درباره گرایش حزبی هم 70 درصد از رای دهندگان دموکرات با ترور سلیمانی اعلام مخالفت کردند در حالی که 85 درصد از رای دهندگان جمهوریخواه از این اقدام پشتیبانی کردند و از این مقدار 61 درصد جمهوریخواهان به شدت از این اقدام ترامپ حمایت کردند.

69 درصد از رای دهندگان گفته‌اند که اقدام به ترور سردار سلیمانی ایالات متحده آمریکا و ایران را به جنگ نزدیک‌تر کرده است و 50 درصد هم گفته‌اند این اقدام امنیت آمریکا را کمتر کرده است.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر