کد خبر: 76844
A

نماینده مجلس: ایالات متحده دیگر نمی‌تواند ادعای اربابی جهان را داشته باشد

یک نماینده مجلس گفت: همه استکبار باید بدانند که با هیچ ملتی نمی‌توانند مقابله کنند. ملت ایران قهرمان است و هشت سال دفاع مقدس را تجربه کرد و مطمئنا از این تجربه اندوخته شده در ایجاد ضربات سنگین به دشمن استفاده خواهد کرد و آن‌ها را خوار و ذلیل خواهد کرد.

نماینده مجلس: ایالات متحده دیگر نمی‌تواند ادعای اربابی جهان را داشته باشد

به گزارش دیده بان ایران، ولی‌الله نانواکناری  درباره اقدام ایران در حمله به پایگاه‌های آمریکا در عراق در پاسخ به این سوال که آیا این روند ادامه دارد یا اینکه پاسخ ما با همین اقدام ختم شد؟ گفت: مطمئنا این اقدام آغازی است برای پیگیری انتقامی که باید از سردار شهید سپهبد قاسم سلیمانی گرفته شود. اگر آمریکایی‌ها از این اقدامی که انجام شد درس نگیرند مطمئنا ضربات سنگین و کوبنده‌ای را شاهد خواهند بود.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در پاسخ به این سوال که درس گرفتن آمریکایی‌ها شامل چه مواردی می‌شود؟ گفت: شامل اینکه دست به اقداماتی نزنند، از این منطقه خارج شوند، خوی استکباری خود را کنار بگذارند و در هر موضوعی عدالت را باید رعایت کنند.

نماینده دهمین دوره مجلس شورای اسلامی گفت: آمریکایی‌ها این‌جا دیگر نمی‌توانند ادعای اربابی جهان کنند. این‌ها دیگر کدخدای جهان نیستند تا هر غلطی که می‌خواهند را بتوانند انجام دهند. این شروع درس و عبرتی برای آن‌ها است.

وی در پاسخ به این سوال که حمله به پایگاه‌های نظامی آمریکا در شکست هیمنه و روحیه قلدرمآبانه آنان چقدر موثر واقع شد؟‌ گفت: شعار انقلاب ما «نه غربی نه شرقی جمهوری اسلامی» است. ما در مقابل زور تسلیم نخواهیم شد. ما در برابر یک اقدام خصمانه حتما عکس‌العمل خواهیم داشت. آمریکا این اقدام را یک شروع بداند و اگر ادامه پیدا کند مطمئنا ضربات سنگین را بر پیکر خودش خواهد دید.

نانواکناری گفت: این را همه استکبار باید بدانند که با هیچ ملتی نمی‌توانند مقابله کنند. ملت ایران قهرمان است و هشت سال دفاع مقدس را تجربه کرد و مطمئنا از این تجربه اندوخته شده در ایجاد ضربات سنگین به دشمن استفاده خواهد کرد و آن‌ها را خوار و ذلیل خواهد کرد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: در دنیا تجربه دیگری هم داریم که آمریکایی‌ها آمده‌اند و با ملتی روبرو شده‌اند و شکست مفتضحانه خورده‌اند. در افغانستان آمدند به همین شکل و در ویتنام به شکلی دیگر دچار وحشت شدند و امروز اگر در مقابله با ایران برآیند مطمئنا ملت غیرتمند ایران درس خوبی را به آن‌ها خواهند داد که برای همیشه در تاریخ برایشان عبرت باشد.

نماینده دهمین دوره مجلس شورای اسلامی گفت: ایران ویتنام نیست، ایران افغانستان نیست، ایران سرزمین شیران و دلیرانی است که در مقابل اتحاد ورشو و ناتو ایستاد و آن‌ها را زبون کرد و بعد از هشت سال پرچم پیروزی را برای کشور عزیز ایران برافراشت.

وی در پاسخ به این سوال که این حق چقدر برای ایران محفوظ است که بخواهد در صورت نیاز دیگر پایگاه‌های آمریکا در کشورهای دیگر را هم در هم بکوبد؟ گفت: این حق قانونی و حقوق بین‌المللی است. ما در دفاع از خودمان برآمدیم. آن‌ها از این پایگاه در جهت ترور سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی استفاده کردند و ما امروز این درس را به آنان دادیم و همان ساعتی که آن‌ها علیه ما اقدام کردند ما نیز این برخورد انتقام‌جویانه را برای آن‌ها ایجاد کردیم.

نانواکناری گفت: این حق مسلم و قانونی ما است و هیچ منع قانونی برای ما وجود ندارد و اگر هم همه پایگاه‌های دیگر (آمریکا) که در کشورهای دیگر مستقر هستند بخواهند از آن پایگاه‌ها علیه ایران استفاده کنند مطمئنا آن کشورها باید پاسخگو باشند و نتیجه آن اقدام را در جهت پاسخ گرفتن باید بدانند که حق هر کشوری است که بتواند از خودش دفاع کند.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر