کد خبر: 76897
A

تهدید به قتل یک خبرنگار در پی پرسشگری

پس از آنکه آرمین سلیمانی، روزنامه‌نگار و کارشناس حوزه خاورمیانه پرسشی در ارتباط با عملیات موشکی اخیر در پایگاه عین الاسد عراق مطرح کرد، توسط گروهی تهدید به قتل شد.

تهدید به قتل یک خبرنگار در پی پرسشگری
به گزارش سایت خبری و تحلیلی دیده بان ایران ؛   پس از آن که آرمین سلیمانی در شبکه اجتماعی توییر نوشت «‌کسی خبر دارد که دقیقا از چی ‎#انتقام_سخت گرفته شده؟» اکانت محموعه وتر در پاسخش نوشت «تا اینجای کار، بنا به حکم وحی، در آواره کردن #مرجوفون ایرانی موفق بودییم، آنچه از آن حکم مانده است کشتن آنها به بدترین وضع است...». 

 

یادآور می‌شود که کلمه اشاره شده در این متن منتشر شده از سوی مجموعه مذهبی «وتر» برگرفته از آیات ۶۰ و ۶۱ سوره احزاب در مورد منافقین، اراذل مریض‌دل(مزاحم نوامیس) و مرجفون(شایعه‌سازان) است.

 

در آیات مذکور آمده است: لَّئِن لَّمْ یَنتَهِ الْمُنَافِقُونَ وَالَّذِینَ فِی قُلُوبِهِم مَّرَ‌ضٌ وَالْمُرْ‌جِفُونَ فِی الْمَدِینَةِ لَنُغْرِ‌یَنَّکَ بِهِمْ ثُمَّ لَا یُجَاوِرُ‌ونَکَ فِیهَا إِلَّا قَلِیلًا ﴿٦٠﴾مَّلْعُونِینَ ۖ أَیْنَمَا ثُقِفُوا أُخِذُوا وَقُتِّلُوا تَقْتِیلًا ﴿٦١﴾ 

 

بر این اساس، ترجمه آیات فوق بدین شرح است: اگر منافقان و کسانی که در دل‌هایشان مرض است و شایعه افکنان در مدینه باز نایستند، تو را سخت بر آنان می‌شورانیم که جز مدت کوتاهی نمی‌توانند در کنار تو در این شهر بمانند (۶۰) مورد خشم و لعنت خدا هستند و هر کجا یافته شوند، دستگیر و به سختی کشته می‌شوند (۶۱).

 

حال باید منتظر ماند و دید آیا دستگاه‌های مسئول از جمله پلیس فتا و قوه قضاییه با چنین تهدیدات آشکاری به قتل افراد در شبکه‌های اجتماعی، برخوردی می‌کند یا عرصه برای ادامه چنین گروه‌های تندرویی بی‌هزینه باقی می‌ماند.

photo_2020-01-09_20-33-23

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر