کد خبر: 76903
A
یحیی کمالی پور، نماینده مجلس:

برخورد قانونی در انتظار مسببان جان‌باختن ۶۰ نفر در حادثه کرمان است

نایب رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی در واکنش به جان باختن جمعی از مشایعت کنندگان پیکر مطهر سپهید شهید حاج قاسم سلیمانی گفت: باید به صورت کارشناسی و به دور از هر گونه مصلحت اندیشی با مسببان این حادثه برخورد شود.

برخورد قانونی در انتظار مسببان جان‌باختن ۶۰ نفر در حادثه کرمان است

به گزارش دیده بان ایران؛ "یحیی کمالی پور" با ابراز تسلیت و تبریک شهادت سپهبد حاج قاسم سلیمانی گفت: سردار سلیمانی همواره در مسیر احقاق حق مظلومان و محرومان و همه کسانیکه که مورد ظلم واقع شده بودند به دور از مصلحت اندیشی و با نگاهی عادلانه گام بر می داشت و همین خصوصیت بازرش موجب محبوبیت و ماندگاری این شهید در اذهان عمومی شد.

وی با تسلیت و تاسف از اتفاق تلخی که مرگ بیش از ۶۰ نفر از مشایعت کنندگان پیکر مطهر سپیهد شهید سلیمانی و همرزمش را به همراه داشت افزود: به نوبه خودم جانباختن جمعی از هموطنان و هم استانی ها را تسلیت عرض می نمایم و این نوید را به بازماندگان آنها می دهم که در مسیری حرکت خواهیم کرد که هیچ گونه حقی ضایع نشود.

کمالی پور همچنین از پیگیری‌های لازم برای بررسی علت این حادثه تلخ در کرمان سخن به میان آورد و گفت:ربا مسئولین وزارت کشور در این خصوص صحبت کرده ایم و قرار است در اولین روز کاری مجلس شورای اسلامی(یکشنبه) مجمع نمایندگان استان کرمان برای تشکیل یک تیم تخصصی جلسه ای برگزار کنند.

نماینده مردم شهرستان های جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی شناسایی مقصرین و کسانی که به هر شکلی باعث مرگ بیش از ۶۰ نفر از مردم شده اند را از مهمترین وظایف تیم کارشناسی دانست و افزود: علاوه بر اینکه مسببان حادثه شناسایی و فراخور کوتاهی و یا سهل انگاری که انجام داده اند با آنها برخورد خواهد شد انتظار است دولت هر چه سریعتر ضمن دلجویی از خانواده های جانباختگان نسبت به احقاق حق آنها و جبران خسارت های وارد شده اقدام نماید.

وی توجه مسئولان امر را در برگزاری مراسمات ملی و مذهبی همانند استقبال از پیکیر مطهر سپهید شهید را مورد تاکید قرار داد و افزود: طبق بررسی های صورت گرفته مردم از نحوه برگزاری مراسم و آنچه وظیفه مسئولان بوده است ناراضی هستند و حتی حداقل نیازهای مردمی تامین نشده بود که جای تاسف دارد.

این نماینده مجلس عذرخواهی به جای توجیه را از خصوصیات بازر مدیریتی انقلابی دانست و افزود: بهتر است مسئولان و همه کسانیکه در برگزاری آیین استقبال و تشییع پیکر مطهر سپهید شهید تصمیم گیری کرده اند به جای مصلحت اندیشی نسبت به دلجویی از بازماندگان و عذرخواهی از افکار عمومی اقدام نمایند.

نایب رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی رسیدگی به کوتاهی و سهل انگاری برگزارکنندگان مراسم استقبال از سردار شهید را به مردم نوید داد و تصریح کرد:سهل انگاری و بی احتیاطی همه کسانی که در این امر معنوی دست داشته اند قابل پیگیری است.

کمالی پور با انتقاد از محل و مسیر برگزاری مراسم افزود: حتی افرادی که کارشناس نیستند، نسبت به وضعیت محل و مسیر مراسم انتقاد دارند و مثل روز روشن است خیابان شریعتی و میدان آزادی ظرفیت این جمعیت را ندارد.

وی از مسئولان خواست به جای اینکه علت حادثه را به گردن همدیگر می اندازند قبل از این از تجربه مدیرانی که در استان های دیگر میزبان مهمانان سپهبد شهید بودند استفاده می کردند که امروز شاهد از دست دادن جان زنان و کودکان در آغوش مادرانشان نباشیم .

کمالی پور گفت: اگر همه مسئولان یک لحظه خودشان را جای خانواده های جانباختگان قرار می دادند نیاز پاک کردن صورت مسئله نبود و با شهامت از افکار عمومی عذرخواهی می کردند.

نایب رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی با ابراز همدردی مجدد با خانواده های جانباختگان در آیین تشییع سردار سلیمانی گفت: دفاع از حقوق معنوی و جان مردم جزء سیره کاری سردار شهید بوده است لذا نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی با جدیت پیگیر علت این حادثه هستند./ ایسنا

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر