کد خبر: 76906
A

واکنش نایب رئیس فراکسیون امید به علت سقوط هواپیمای اوکراینی/ تابش: مردم چه گناهی کرده‌اند که ما مسئولانشان هستیم/ مجلس باید سررشته امور را به دست بگیرد

نایب رئیس فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی خواستار معرفی و مجازات مقصرین حادثه سقوط هواپیمای اوکراینی و همچنین برگزاری مراسم باشکوه برای قربانیان و اعلام عزا و تعطیلی عمومی شد.

واکنش نایب رئیس فراکسیون امید به علت سقوط هواپیمای اوکراینی/ تابش: مردم چه گناهی کرده‌اند که ما مسئولانشان هستیم/ مجلس باید سررشته امور را به دست بگیرد

به گزارش دیده بان ایران, محمدرضا تابش اظهار کرد: مجددا به خانواده‌های داغدار و مصیبت‌زده جان‌باختگان سقوط هواپیمای اوکراینی عرض تسلیت دارم ما سال‌هاست که فریاد می‌زنیم یکی از علل نارضایتی مردم ساختارهای فرسوده است که نیاز به اصلاحات اساسی دارد اما ما را با ضدیت با نظام متهم می‌کنند.

وی ادامه داد: آنچه تجلی تجلی آن را در سقوط هواپیمایی اوکراینی دیدیم بارها خود را در حوادث مشابه نشان داده است چرا عبرت نگرفته و نمی‌گیریم؟ چرا به فکر چاره‌جویی نیستیم؟ چرا مصلحت‌سنجی‌های بی‌حاصل اعتماد عمومی را به باد داده است؟ این مردم چه گناهی کرده‌اند که ما مسئولانشان هستیم آنها منابع، امکانات و مقدرات کشور را به دست ما سپرده‌اند تا برایشان عزت، رفاه، آسایش و آرامش به ارمغان بیاوریم.

نماینده مردم اردکان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: متاسفم اذعان کنم در برخی تصمیم‌گیری‌ها، علم و تخصص به کنار نهاده می‌شود و مصلحت سنجی‌های عافیت طلبانه و بعضا چاپلوسانه و احساسی جای خود را به اتخاذ تصمیمات بر مبنای علم و منطق می‌دهد. مردم نجیبانه از کنار حوادث آبان‌ماه گذشتند و در تشییع پیکر قاسم سلیمانی به میدان آمدند و روح وحدت و همدلی ملی را در جامعه متجلی کردند.

تابش اظهار کرد: باید در این حادثه که وجهه بین‌المللی کشور را خدشه‌دار و قلوب ایرانیان را جریحه‌دار کرد عزا و تعطیلی عمومی اعلام کنیم و تشییع باشکوهی برای قربانیان این حادثه تاسف‌بار برگزار شود. شاید این اقدام بتواند در دلجویی از مردم و کاهش دردهای آنها تاثیری داشته باشد.

این نماینده مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: می‌خواهیم به فوریت، علت حادثه و مقصرین به پیشگاه ملت معرفی و مجازات شوند. مقامات و مسئولان نظامی و اجرایی که از دقایق اولیه حادثه می‌دانستند چه رخ داده باید مجازات شوند. انتساب هر موضوع و قضیه‌ای به دشمن کارساز نیست ما باید به فکر چاره‌جویی‌های اساسی برای اعمال مدیریت‌های کارآمد باشیم.

وی پنهان‌کاری را نابخشودنی و تاثیر آن را از بمب و موشک مخرب‌تر توصیف کرد و گفت: در این حادثه یک چشم ما گریان برای از دست دادن این انسان‌های شریف، بافضیلت، مظلوم و بی‌گناه و چشم دیگر ما گریان از ناکارآمدی‌ها و پنهان کاری هایی است که وجدان جامعه را می‌آزارد.

تابش در پایان یادآور شد: همانگونه که مجلس در حمایت از نیروهای مسلح و نفی تحریم‌ها و مقابله با ترفندهای آمریکا سنگ تمام گذاشت باید برای ملتی که ولی نعمت ما هستند به میدان بیاییم و در دفاع از حقوق آنها جانانه اقدام کنیم. جلوی ضرر را از هر جا بگیریم منفعت است. مجلس باید سررشته امور را به دست بگیرد و در دفاع از حقوق مردم و قرارگرفتن امور بر مدار علم و عقلانیت و قانونمداری، نقش آفرینی کند./ ایسنا

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر