کد خبر: 76970
A

احضار سفیر ایران به وزارت خارجه کره‌جنوبی

رسانه‌های کره‌ای مدعی شدند که سفیر جمهوری اسلامی در سئول برای توضیح درباره اظهاراتش در رابطه با روابط دو کشور در وزارت امورخارجه کره جنوبی حضور یافته است.

احضار سفیر ایران به وزارت خارجه کره‌جنوبی

به گزارش دیده بان ایران؛ رسانه‌های کره‌ای مدعی شدند که سفیر جمهوری اسلامی در سئول برای توضیح درباره اظهاراتش در رابطه با روابط دو کشور در وزارت امورخارجه کره جنوبی حضور یافته است.

خبرگزاری یونهاپ به نقل از یک مقام کره‌ای مدعی شده است که سعید بادامچی سفیر تهران در سئول در رابطه با اظهاراتش درباره تاثیر انتقال نیروهای کره‌ای به منطقه بر روابط دو کشور به وزارت امورخارجه کره جنوبی فراخوانده شده بود.

به ادعای این رسانه کره‌ای، سعید بادامچی در گفت‌وگو با یک روزنامه داخلی گفته بود که اگر سئول نیروی نظامی به خلیج فارس بفرستد، ایران ممکن است روابطش با کره جنوبی را قطع کند.

به گفته این منبع آگاه، سفیر ایران به وزارت امورخارجه کره توضیح داده که در مصاحبه خود به‌طور مستقیم از قطع روابط دوجانبه سخن نگفته است اما تصریح کرده که مشارکت سئول در کمپین تحت رهبری آمریکا برای به اصطلاح محافظت از تنگه هرمز می‌تواند بر روابط ایران- کره جنوبی تاثیر بگذارد.

این منبع آگاه همچنین مدعی شده است: ما سفیر را فراخواندیم چراکه احساس کردیم لازم است نگرانی‌هایمان را در این باره منتقل کنیم که آیا سفیری که در کره برای حفظ روابط دوستانه دو جانبه حضور دارد، به‌طور مستقیم درباره قطع روابط صحبت کرده است یا نه.

وی در ادامه گفت که وزارت امورخارجه به دقت به توضیحات سفیر ایران گوش داده است.

به گزارش یونهاپ، سئول در حال بررسی این است که پس از درخواست آمریکا از متحدانش برای پیوستن به کمپین تحت رهبری خود برای محافظت از تنگه هرمز بپیوندد به این منطقه نیرو اعزام کند یا خیر.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر