کد خبر: 77049
A

روایت لاهوتی از اظهارات سلامی و دهقان

سخنگوی فراکسیون مستقلین مجلس شورای اسلامی با اشاره به تاثر شدید فرمانده کل سپاه پاسداران نسبت به حادثه سقوط هواپیمای اوکراینی گفت که سردار سلامی در جلسه غیر علنی به نمایندگان گفته «کاش من هم یکی از مسافرین آن هواپیما بودم.»

روایت لاهوتی از اظهارات سلامی و دهقان

به گزارش دیده بان ایران؛ سخنگوی فراکسیون مستقلین مجلس شورای اسلامی با اشاره به تاثر شدید فرمانده کل سپاه پاسداران نسبت به حادثه سقوط هواپیمای اوکراینی گفت که سردار سلامی در جلسه غیر علنی به نمایندگان گفته «کاش من هم یکی از مسافرین آن هواپیما بودم.»

مهرداد لاهوتی با اشاره به حضور سردار سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران در جلسه غیر علنی مجلس و همچنین حضور سردار دهقان در جلسه صبح امروز فراکسیون مستقلین یادآور شد: شهادت سردار سلیمانی و جزییات آن و تاثیر این اتفاق در انسجام ملت و وحدت ملی از جمله نکاتی بود که سردار دهقان در جلسه فراکسیون مستقلین به آن اشاره کرد.

وی افزود: سردار سلامی نیز در جلسه غیر علنی مجلس در مورد حادثه سقوط هواپیمای اوکراین و علت آن بسیار متاثر بود و گفت: ای کاش من هم یکی از مسافران آن پرواز بودم.

نماینده مردم لنگرود در مجلس با اشاره به اظهارات سلامی و دهقان یاد آور شد: آنچه برای نمایندگان توضیح داده شد این بود که شهادت سردار سلیمانی برای کشور ضایعه‌ی بزرگی بوده و باید اقدامی در مقابل آن انجام و ضربه‌ای به آمریکا زده می‌شد. از سوی دیگر آمریکایی‌ها تهدید کرده بودند که ۵۲ نقطه ایران را می‌زنند و بعد از حمله به پایگاه عین الاسد پهبادها و بالگردهایشان خسارت سنگینی داشت. ما باید در آن شرایط در آماده باش کامل می‌بودیم که متاسفانه این اشتباه رخ داد و در مورد علت تاخیر در اعلام علت حادثه هم توجیهی داشتند و می‌گفتند نیاز بوده بررسی‌هایی انجام شود که این کار ۴۸ ساعت زمان برد.

سخنگوی فراکسیون مستقلین با بیان اینکه عزیزان سپاه همانند همه ملت ایران از این قضیه متاثر بودند اضافه کرد:‌ در آن زمان شرایط خاصی وجود داشت . آمریکا ما را تهدید کرده بود و هر لحظه تمام عوامل هوایی آنها در آسمان بودند و رصدهایی که بود این را نشان می‌داد. سپاه و ارتش هم این احتمال را می‌دادند که ما دچار حادثه شویم و با توجه به این شرایط این اشتباه رخ داد؛ زیرا تعدادی رادار اضافه کرده بودند و به جای هواپیما کروز تشخیص داده شده بود و این اتفاق افتاد.

لاهوتی با اشاره به عذرخواهی صریح سپاه از وقوع این حادثه یاد آور شد: سپاه ایثارگری‌ها و از خودگذشتگی‌هایی داشته و هزاران تن از این نیروهای سبز پوش در راه ملت به شهادت رسیدند. ما هم ضمن تسلیت به خانواده‌های جان باختگان باید کمک کنیم از آلام آنها کاسته شود./ایسنا

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر