کد خبر: 77133
A

عضو جامعه روحانیت مبارز: نباید جبهه ایثارگر و حافظ امنیت را فدای یک خطای انسانی کنیم

عضو جامعه روحانیت مبارز گفت: کاری کرده‌اند که در منطقه بحران به وجود آمده است. به دنبال این بحران یک خطای انسانی هم رخ داده. این نباید موجب شود که جبهه ایثارگر و حافظ امنیت را فدای یک خطای انسانی کنیم.

عضو جامعه روحانیت مبارز: نباید جبهه ایثارگر و حافظ امنیت را فدای یک خطای انسانی کنیم

به گزارش دیده بان ایران؛ حسین ابراهیمی، عضو جامعه روحانیت مبارز، درباره خطا در هدف قرار دادن هواپیمای 737 اوکراین به‌ وسیله پدافند سپاه گفت: معتقدم در این مساله اولاً باید مقامات عالی سپاه از بازماندگان دلجویی کنند، یعنی حتماً متواضعانه به سراغ تک‌تک این افراد بروند و از آنها دلجویی کنند.

 

او ادامه داد: از طرف دیگر باید طبق قانون با جانباختگان برخورد شود؛ یعنی حقوق و جایگاه آنها در نظر گرفته شود.

 

این فعال سیاسی اصولگرا در مورد درخواست بخشی از افکارعمومی برای استعفای مسببان در اشتباه هدف قرار دادن هواپیمای اوکراینی گفت: درباره اینکه برخی می‌گویند آنها استعفا دهند معتقدم این کار مطلوب نیست، اینها فرزندان ایثارگر انقلاب هستند. اشتباه ممکن است رخ دهد اما اینها که تعمد نداشته‌اند.

 

او تاکید کرد: سیستم‌های موشکی که ضدهوایی هستند، عملکرد اتومات دارند و اگر روشن باشند، برای هر پرنده‌ای که پرواز کند، به صورت اتوماتیک عمل می‌کنند.

 

مسئولان رده‌بالا باید ورود کرده و از بازماندگان کاملاً طرفداری کنند

 

ابراهیمی با بیان اینکه معتقدم سهوی پیش آمده است، گفت: نظام باید این اتفاق سهوی را به نحو مطلوب جبران کند. مسئولان رده‌بالا باید ورود کرده و از بازماندگان کاملاً طرفداری کنند و برای مردم هم کاملاً روشنگری کنند.

 

عضو جامعه روحانیت مبارز با تاکید بر اینکه معتقدیم عامل اصلی بحران آمریکاست توضیح داد: کاری کرده‌اند که در منطقه بحران به وجود آمده است. به دنبال این بحران یک خطای انسانی هم رخ داده. این نباید موجب شود که جبهه ایثارگر و حافظ امنیت را فدای یک خطای انسانی کنیم.

 

او عنوان کرد: مسئولان باید به نحوی وارد صحنه شوند و مشکل را حل کنند، اما با استعفای افرادی که بیشترین تلاش را برای امنیت مردم کرده و می‌کنند و افراد رده‌بالا و متخصص هستند، به خودمان ظلم کرده‌ایم.

 

ابراهیمی با تاکید بر لزوم دلجویی از بازماندگان این حادثه گفت: بنابراین حتماً باید به نحوی برای بازماندگان جبران کنند و مشکلات افرادی را که این حادثه برای آنها پیش آمده هر طور شده حل کنند. حتی به نحوی با آنها برخورد شود که رضایت‌شان جلب و توجیه شوند.

 

این فعال سیاسی اصولگرا افزود: به مردم هم باید گفته شود این چه عملی است که ما با نیروهای امنیتی دلسوز و ایثارگر به گونه‌ای برخورد کنیم که صحنه برای دشمنان خالی شود. به نظر من این عمل پسندیده‌ای نیست./ اعتمادانلاین

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر