کد خبر: 77268
A

زنان نویسنده ایرانی بازار رمان را قبضه کرده‌اند

اگر از آن دسته افرادی هستید که به محض ورود به کتاب‌فروشی به سراغ قفسه رمان‌های ایرانی می‌روند، حتماً متوجه شده‌اید که این روزها رمان‌هایی روی بورس هستند که تقریباً بیشترشان را نویسنده‌های خانم به نگارش درآورده‌اند. اگر به این‌ها، نویسنده‌های رمان‌های عامه‌پسند را هم اضافه کنیم، شمار نویسنده‌های خانم سر به فلک می‌کشد

زنان نویسنده ایرانی بازار رمان  را قبضه کرده‌اند

 به گزارش سایت خبری و تحلیلی دیده بان ایران ؛ اگر از آن دسته افرادی هستید که به محض ورود به کتاب‌فروشی به سراغ قفسه رمان‌های ایرانی می‌روند، حتماً متوجه شده‌اید که این روزها رمان‌هایی روی بورس هستند که تقریباً بیشترشان را نویسنده‌های خانم به نگارش درآورده‌اند.

اگر به این‌ها، نویسنده‌های رمان‌های عامه‌پسند را هم اضافه کنیم، شمار نویسنده‌های خانم سر به فلک می‌کشد که البته در این مطلب به آن‌ها کاری نداریم. آن‌چه می‌خوانید، مروری بر آثار داستانی نویسنده‌های خانم ایرانی است که در چند سال اخیر منتشر شده‌ و توانسته‌است مخاطبان را راضی نگه دارد.

یکی از مهم‌ترین نویسندگان سال‌های اخیر در حوزه ادبیات داستانی، بلقیس سلیمانی است که آثاری جان‌دار، همراه با دغدغه تعهد اجتماعی منتشر کرده است. در سال‌های پیش، رمان‌های «بازی آخر بانو» و «خاله‌بازی» را از سلیمانی خوانده‌ایم و این روزها با رمان «پیاده»، حسابی روی بورس است. این رمان در زمستان سال گذشته منتشر شد و حالا به چاپ چهارم رسیده است.

یکی دیگر از نویسندگان گونه قصه‌گو و جریان محور در ایران، زهرا عبدی است که در رشته زبان و ادبیات فارسی درس خوانده و تاکنون سه رمان از او منتشر شده است. اولین اثر عبدی «روز حلزون» نام دارد و دو اثر بعدی او، یعنی «ناتمامی» و «تاریکی معلق روز» با استقبال مخاطبان مواجه شده است. «ناتمامی» به چاپ نهم رسیده و «تاریکی معلق روز» از فروردین امسال برای سومین بار تجدید چاپ شده است.

از دیگر نویسنده‌های روی بورسِ این روزها می‌توان به مریم حسینیان که اهل مشهد هم هست، اشاره کرد. او و همسرش، مهدی یزدانی خرم از نویسندگان باانگیزه ادبیات داستانی هستند که آثارشان با اقبال مخاطب مواجه شده است. حسینیان با رمان «بهار برایم کاموا بیاور» در سال 1389 گل کرد و نامزد جایزه بنیاد هوشنگ گلشیری هم شد.

فکرش را بکنید نویسنده‌ای که روزگاری از جن و روح می‌ترسیده است، حالا یکی از موفق‌ترین نویسنده‌های گونه وحشت در ایران شود! نازنین جودت، نویسنده جوان ایرانی با رمان‌های ترسناکش در دل مخاطبان علاقه‌مند جا باز کرده است. رمان «شوومان» از این نویسنده در سال 93 منتشر شد و در چهارمین دوره جایزه افسانه‌ها، تندیس بهترین رمان گونه وحشت را به دست آورد. 

این نویسنده متولد 1362 و یکی از نویسنده‌های دارای رکورد در تجدید چاپ است. از نسیم مرعشی تاکنون دو رمان منتشر شده است که هر دو موفق شده‌اند مخاطب را راضی نگه دارند. «پاییز فصل آخر سال است» در سال 93 منتشر شد و به چاپ 42 رسید. «هرس»، اثر دیگر این نویسنده هم در سال 96 منتشر شد و حالا برای بارِ 24 تجدید چاپ شده است.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر