کد خبر: 77445
A
سخنگوی وزارت امورخارجه:

حضور ظریف در نشست داووس لغو شد/ وزیر راه پیام ایران را به اوکراین برد

سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان با گرامیداشت روزه غزه گفت : مسئله اول جهان اسلام ، مسئله فلسطین است.

حضور ظریف در نشست داووس لغو شد/ وزیر راه پیام ایران را به اوکراین برد

به گزارش دیده بان ایران؛ سید عباس موسوی، سخنگوی وزارت خارجه در نشست امروز خود با خبرنگاران اعلام کرد: قرار بود که وزیر امور خارجه به کشور سوئیس برای شرکت در مجمع جهانی اقتصاد در داووس سفر کند ولی به رغم دعوت رسمی  اولیه  و حتی حضوری از ایشان ، برنامه تنظیم شده ایشان  را به هم زدند و ترتیبات دیگری را در نظر گرفتند و در همین چارچوب این  سفر متاسفانه انجام نمی‌شود .

سخنگوی وزارت خارجه همچنین گفت: رئیس دومای روسیه هفته آینده به تهران سفر می‌کند . وزیر راه نیز به اوکراین سفر کرده است و پیام رسمی جمهوری اسلامی ایران را به مقامات اوکراینی  تحویل می‌دهد.

وی همچنین گفت: وزیر خارجه ونزوئلا نیز شب گذشته به تهران آمد و امروز ظهر هم  با وزیر خارجه دیدار می‌کند .

موسوی افزود : به زودی  یکی از مقامات کشورهای منطقه به ایران می‌آید که بعد از قطعی  شدن اعلام می‌شود .

سخنگوی وزارت خارجه اظهار کرد : به رغم خباثتی که در  برخی از کشورهای اروپایی می‌بینیم معتقدیم  که باب  مذاکره بسته نشده است و توپ در زمین کشورهای اروپایی است که خودی نشان دهند و به بیانیه و  ادعاهایی که در بوق و کرنا  در این زمینه مطرح می‌کنند ، عمل کنند.

وی گفت: ما ابتکاراتی را که به ذهنمان رسیده  از دل برجام استخراج کرده‌ایم و به  آنها پیشنهاد کرده‌ایم و اکنون توپ در زمین آنها است که آیا می‌خواهند مستقل باشند یا به حرف‌های قلدری مثل  آمریکا  گوش بدهند ./ایسنا
این خبر تکمیل می‌شود.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر