کد خبر: 77473
A

نماینده مجلس: چین و روسیه از ایران حمایت می کنند

نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی گفت: چین و روسیه علی‌رغم مراودات مالی با آمریکا، در موارد زیادی به خصوص در شورای امنیت سازمان ملل، در مخالف با آمریکا از ایران حمایت کرده اند.

نماینده مجلس: چین و روسیه از ایران حمایت می کنند

به گزارش دیده بان ایران؛ محمدحسین فرهنگی در خصوص رفتار اروپایی‌ها پس از خروج آمریکا از برجام، گفت:  اروپا اگر توان داشت که مستقل از آمریکا رفتار کند، حتما تا امروز نشانه‌هایی از آن را بروز می‌داد.

وی ادامه داد: اروپا از زمان خروج آمریکا از برجام ثابت کرد که تمایلی ندارد مستقل از آمریکا عمل کند و همچنان تابع سیاست‌های آمریکا است.

نماینده مردم تبریز در خانه ملت با بررسی رفتار اروپایی‌ها، ابراز داشت: امروز شرایط برای طرف اروپایی نیز به خوبی پیش نمی‌رود و آنها نیز منتظر رفتار آمریکا هستند تا به فراخور آن بتوانند با ایران رفتار کنند.

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی با انتقاد از کشورهای اسلامی ابراز داشت: متاسفانه کشورهای اسلامی به دلیل نداشتن اتحاد با هم نمی‌توانند اروپا را وادار کنند که از آمریکا جدا شده و سیاست‌های خود را به صورت مستقل در قبال آنها اتخاذ کند.

رفتار اروپا در آینده مبتنی بر سیاست آمریکا خواهد بود

وی تاکید کرد: رفتار اروپا در آینده مبتنی بر سیاستی است که آمریکا در پیش خواهد گرفت و باید منتظر باشیم آنها مشی سیاسی خود را با سیاست‌های آتی آمریکا همسو کنند.

چین و روسیه از ایران حمایت می کنند

فرهنگی در پاسخ به این پرسش که نقش چین و روسیه در قبال مسأله «ایران و آمریکا» چگونه است، بیان داشت: سیاست روسیه به طور کامل از اروپا جدا است و در زمینه‌های مختلفی نیز همراهی خود با ایران را ثابت کرده است. برای مثال نقش حمایتی روسیه در «شورای امنیت سازمان» ملل غیرقابل انکار است.

وی در پایان در خصوص عدم همراهی چین با سیاست‌های آمریکا نیز گفت: کشور چین نیز علی‌رغم مراودات گسترده مالی با آمریکا، در موارد زیادی به خصوص در شورای امنیت سازمان ملل، در مخالف با آمریکا از ایران حمایت کرده است./خانه ملت

 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر