کد خبر: 77485
A

عضو فراکسیون امید: جریانات سیاسی باید با هم بسازند

یک عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی گفت: افراد و گروه‌های مختلف باید همدیگر را بپذیرند. نمی‌توانیم بگوییم تمایلات یک گروه بر جامعه حاکم باشد. در جامعه نگاه‌ها و رویکردها و همچنین سلیقه‌های گوناگون وجود دارد. ما باید تنوع و تکثر رویکردها و سلیقه‌ها را بپذیریم. هر گاه این موضوع را بپذیریم انسجام و وحدت بیشتر می‌شود.

عضو فراکسیون امید:  جریانات سیاسی باید با هم بسازند

به گزارش دیده بان ایران؛ پروانه مافی، نماینده تهران و عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور، به مهم‌ترین مشکل کنونی کشور اشاره کرد و گفت: کمبود انسجام و وحدت بین مردم مهم‌ترین مشکلی است که در حال حاضر در کشور با آن مواجه هستیم. از همین ناحیه نیز صدمات مختلفی هم از نظر سیاسی و هم از نظر اقتصادی می‌خوریم.

 

افراد و گروه‌های مختلف باید همدیگر را بپذیرند

 

او ادامه داد: افراد و گروه‌های مختلف باید همدیگر را بپذیرند. نمی‌توانیم بگوییم تمایلات یک گروه بر جامعه حاکم باشد. در جامعه نگاه‌ها و رویکردها و همچنین سلیقه‌های گوناگون وجود دارد. ما باید تنوع و تکثر رویکردها و سلیقه‌ها را بپذیریم. هر گاه این موضوع را بپذیریم انسجام و وحدت بیشتر می‌شود.

 

این نماینده مجلس تاکید کرد: در سایه ایجاد انسجام بسیاری از مشکلات و مسائل خودبه‌خود حل می‌شود، اما زمانی که بخواهیم به طور خاص از یک نوع تفکر دفاع کنیم طبیعتاً گروه دیگر و افراد دیگر از ما می‌رنجند.

 

راه‌حل این است که با هم بسازیم

 

مافی در خصوص راه‌حل مشکل کم بودن انسجام با ذکر یک خاطره از امام خمینی (ره) گفت: راه‌ حل این است که با هم بسازیم. ما برای جاری شدن صیغه عقد برادرم در سال 66 خدمت امام (ره) رسیدیم. وقتی عقد جاری شد، فکر می‌کردیم امام یک موضوع خیلی مهمی خواهند گفت و همه تلاش کرده بودیم به آن لحظه و آن موضوع مهم برسیم. از ایشان خواستیم جمله‌ای بگویند که سرمشق زندگی عروس و داماد شود؛ ایشان فرمودند: «بروید و با هم بسازید». همه ما تعجب کردیم و انتظار داشتیم امام کلمات و جملات خاصی بگویند. اما بعدها دیدم در طول زندگی زناشویی چقدر این جمله کوتاه کاربرد دارد.

 

با همدیگر کنار بیاییم و همدیگر را بپذیریم

 

او ادامه داد: در جامعه نیز به همین شکل است. با اتکا به این جمله حضرت امام (ره) می‌گویم که باید با هم بسازیم. باید جریانات سیاسی با هم بسازند، با همدیگر کنار بیاییم و همدیگر را بپذیریم. ما جریانات سیاسی در برخی از اصول با هم مشترک هستیم و در فروع و سلایق می‌توان با تساهل برخورد کرد و آسان گرفت. در سایه این نوع گذشت و رویکرد تعاملی بسیاری از مشکلات خودبه‌خود حل می‌شود./اعتمادانلاین

 
کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر