کد خبر: 77493
A

منشاء بوی نامطبوع تهران شناسایی شد

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار تهران گفت: بر اساس آخرین جلسه هوای پاک در استانداری تهران سه مجموعه آرادکوه، دام گستر و فاضلاب جنوب تهران کانون انتشار بوی نامطبوع پایتخت است.


منشاء بوی نامطبوع تهران شناسایی شد
به گزارش سایت خبری و تحلیلی دیده بان ایران ؛ محمد تقی زاده، معاون عمرانی استانداری تهران، در حاشیه بهره برداری از سه طرح زیست محیطی شهرستان ری اظهار داشت: جلسه های متعددی با حضور همه دستگاه های مرتبط با بوی نامطبوع تهران برگزار و در نهایت عامل این بو؛ سه مجتمع پردازش پسماند آراد کوه، مجموعه دام گستر و فاضلاب شهری که در جنوب تهران وجود دارد شناسایی و تشخیص داده شد.
 
وی با اشاره به اینکه یک مجموعه دانشگاهی در این زمینه تحقیق می کند، افزود: هدف از تشکیل این مجموعه علمی بررسی سهم هر یک از این واحدها در انتشار بوی نامطبوع پایتخت است.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار تهران با اشاره به اینکه بیش از ۶۰ درصد آلاینده مربوط به وسایل نقلیه است، تاکید کرد: اقدام های موثری در راستای بهبود شرایط استان تهران از جمله توسعه فضای سبز، نوسازی ناوگان حمل ونقل در نظر گرفته شده است.
 
معاون عمرانی استاندار تهران پالایش صنایع مجاور استان تهران را از اقدامات مهم دانست و گفت: با توجه به اینکه در هفته هوای پاک قرار داریم امروز سه طرح با حفاظت محیط زیست و کاهش آلودگی هوا افتتاح خواهد شد.
 
وی در مورد افتتاح طرح پایش افزود: این سه طرح با نصب سامانه آنلاین از نظر استاندارد زیست محیطی شرایط را رصد و پایش کرده و کمک بزرگی در بهبود شرایط زیست محیطی می‌کند.
تقی زاده تصریح کرد: صنایع با رعایت اصول زیست محیطی برای کمک به اشتغال مردم و اقتصاد کشور می توانند در بافت مسکونی مستقر شوند.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر