کد خبر: 77568
A
علی صوفی:

اصلاح‌طلبان لیستی ارائه نخواهند داد مگر جاهایی که کاندیداهای اصلاح‌طلب داشته باشند

دبیرکل حزب پیشرو اصلاحات گفت: اصلاح‌طلبان لیستی ارائه نخواهند داد مگر جاهایی که کاندیداهای اصلاح‌طلب داشته باشند، بر همین اساس ائتلاف قبل از ورود به مجلس منتفی است.

اصلاح‌طلبان لیستی ارائه نخواهند داد مگر جاهایی که کاندیداهای اصلاح‌طلب داشته باشند

به گزارش دیده بان ایران، علی صوفی، دبیرکل حزب پیشرو اصلاحات، درباره احتمال تایید اصلاح‌طلبان بیشتر برای انتخابات مجلس یازدهم از طرف شورای نگهبان عنوان کرد: اگر استراتژی مشارکت حداکثری که معمولاً مقام معظم رهبری در همه انتخابات بر آن تاکید می‌کنند مد نظر باشد، در صورتی که بنا بر جذب مشارکت حداکثری باشد، قطعاً باید الزامات آن را هم که وجود کاندیداهای متکثر با سلایق مختلف است فراهم کنند.

 

او افزود: اما در صورتی که قرار باشد انتخابات یک‌سویه و مهندسی شود، قطعاً مشارکت حداکثری محقق نخواهد شد.

 

دبیرکل حزب پیشرو اصلاحات با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری در خطبه‌های نمازجمعه گفت: اگر قرار باشد شورای نگهبان در راستای فرمایشات ایشان حرکت کند، برای اینکه انتخابات پرشور برگزار شود و مردم را بیمه و دشمنان را مأیوس کند، چاره‌ای نیست جز اینکه تجدید نظر کنند و اجازه دهند کاندیداهای اصلاح‌طلب وارد عرصه انتخابات شوند.

 

صوفی 2 موضوع را در برخورد با انتخابات مطرح کرد: یک موضوع، ارائه لیست کاندیداها و دوم مشارکت در انتخابات به عنوان یک شهروند است.

 

بدون ارائه لیست، حضور اصلاح‌طلبان به عنوان یک جریان سیاسی در انتخابات معنا ندارد

 

او در ادامه با اشاره به تعداد کمِ چهره‌های اصلاح‌طلبی که از سوی شورای نگهبان تایید شده‌اند گفت: به عنوان یک جریان سیاسی بدون ارائه لیست، حضور ما اصلاً معنا ندارد و در شرایط کنونی ارائه لیست کاندیداها برای اصلاح‌طلبان امکان‌پذیر نیست، چون کاندیدایی برای آنها باقی نمانده است که بخواهند لیست ارائه دهند. اکثر استان‌ها هم همین وضعیت را دارند.

 

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب افزود: اما مشارکت در انتخابات را به هر نحوی که بتوانند و به صورت فردی، انجام خواهند داد؛ یعنی اصلاح‌طلبان بر مشارکت در انتخابات تاکید خواهند کرد.

 

حتماً باید کاندیداهایی در لیست قرار گیرند که اصلاح‌طلب باشند

 

دبیرکل حزب پیشرو اصلاحات درباره احتمال ائتلاف مجدد اصلاح‌طلبان با برخی جریان‌های معتدل، با توجه به تعداد پایین کاندیداهای آنها، توضیح داد: قطعاً این کار میسر نیست، چون با راهبردی که تعیین شده مغایرت دارد. راهبرد اصلاح‌طلبان مصوب شورای عالی سیاست‌گذاری این است که حتماً باید کاندیداهایی در لیست قرار گیرند که اصلاح‌طلب باشند.

 

صوفی ادامه داد: بنابراین اصلاح‌طلبان لیستی ارائه نخواهند داد مگر جاهایی که کاندیداهای اصلاح‌طلب داشته باشند، بر همین اساس ائتلاف قبل از ورود به مجلس منتفی است.

 

دبیرکل حزب پیشرو اصلاحات همچنین درباره تعداد داوطلبان تایید صلاحیت‌شده در حزب متبوعش گفت: در حزب پیشرو اصلاحات 18 نفر در سراسر کشور ثبت‌نام کردند که از این میان 2 نفر تایید شده‌اند. این 2 نفر هم یکی در تهران و دیگری در شهرستان تایید شده‌اند./ اعتمادآنلاین


 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر