کد خبر: 77780
A

خبرگزاری رسمی چین: فعلا راه اندازی مکانیسم ماشه منتفی است

شینهوا، خبرگزاری رسمی چین گزارش کرد همه کشورهای مسئول در توافق هسته ای سال ۲۰۱۵ میلادی ایران موسوم به برجام، یک بار دیگر در نشست بروکسل اعلام کردند که خواستار حفظ این توافق بین المللی هستند.

خبرگزاری رسمی چین: فعلا راه اندازی مکانیسم ماشه منتفی است

به گزارش سایت خبری و تحلیلی دیده بان ایران؛ شینهوا  شنبه در گزارشی نوشت پس از راه اندازی مکانیسم حل اختلاف توسط سه کشور اروپایی، اختلافات میان همه طرف های امضا کننده این قرارداد بالا گرفت و به دنبال نشست جدید همه طرف ها تاکید کردند که عزم آنها برای حفاظت از برجام جدی است.

بر اساس این گزارش، طرفین از مشورت های دوجانبه گرفته تا چند جانبه، راه های مربوط به حراست از این توافق و همکاری برای اجرای آن را مورد رایزنی قرار داده اند.

شینهوا می نویسد که فعلا موضوع راه اندازی مکانیسم یاد شده منتفی است و حساسیت موضوع بیشتر از هر زمانی ایجاب می کند که از برجام حراست شود زیرا جوانب ذی ربط به این نتیجه رسیده اند که حفظ توافق هسته ای سال ۲۰۱۵ میلادی به نفع همه است.

گزارش می افزاید رایزنی ها در سطح کارشناسی درباره این توافق و تاثیرات خروج آمریکا بر آن ادامه خواهد یافت.

این گزارش به نقل از منابعی مطلع که با وزارت خارجه چین در ارتباط بوده اند آورده است که طرف های ذی ربط تصمیم گرفته اند از ارجاع موضوع به شورای امنیت خودداری کنند زیرا آن را بی نتیجه و باعث شکست کامل برجام دانسته اند.

شینهوا با اشاره به اینکه ریشه همه تنش ها خروج آمریکا از این توافق در سال ۲۰۱۸ میلادی است نوشته است: برجام یک دستاورد بسیار بزرگ بین المللی و دیپلماتیک برای حل مساله هسته ای ایران بود که مورد حمایت شورای امنیت سازمان ملل و اروپا است.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر