کد خبر: 77807
A

تمساح خلیج فارس چه کسی بود و چرا اعدام شد؟/ ۲سال قاچاق ۲هزار میلیارد تومان درآمد! + تصاویر

وقتی دستگیر شد 31 سال داشت اما بررسی حساب های بانکی اش نشان می داد در 2 سال، 2 هزار میلیارد تومان گردش مالی داشته است. این ماجرای تمساح خلیج فارس، سرکرده یکی از بزرگترین باندهای قاچاق مواد مخدر است که علاوه بر ایران در چندین کشور دیگر نیز فعالیت داشت اما سرانجام به دار مجازات آویخته شد. اما تمساح خلیج فارس چه کسی بود و چطور توانست در طول 2 سال، 2 هزار میلیارد تومان به جیب بزند؟ عیسی که در زمان دستگیری 2 و نیم میلیارد تومان پول نقد از مخفیگاهش کشف شد اعتراف کرد که در مدت 2 سال با تغییر مسیر ترانزیت مواد مخدر از مرزهای زمینی به مرزهای آبی توانسته بیش از 400 تن مواد مخدر وارد کشور کند. او همچنین برای انتقال پول از حساب بانکی افراد فوت شده یا افرادی سالمند استفاده می کرد که کشف و بررسی این حساب ها نشان می داد که او در دو سال بالغ بر 2 هزار میلیارد تومان گردش مالی داشته است.

تمساح خلیج فارس چه کسی بود و چرا اعدام شد؟/  ۲سال قاچاق ۲هزار میلیارد تومان درآمد! + تصاویر

به گزارش سایت خبری و تحلیلی دیده بان ایران؛ وقتی دستگیر شد 31 سال داشت اما بررسی حساب های بانکی اش نشان می داد در 2 سال، 2 هزار میلیارد تومان گردش مالی داشته است. این ماجرای تمساح خلیج فارس، سرکرده یکی از بزرگترین باندهای قاچاق مواد مخدر است که علاوه بر ایران در چندین کشور دیگر نیز فعالیت داشت اما سرانجام به دار مجازات آویخته شد. اما تمساح خلیج فارس چه کسی بود و چطور توانست در طول 2 سال، 2 هزار میلیارد تومان به جیب بزند؟

سالها بود که باندهای بزرگ قاچاق مواد مخدر محموله های کلان را از مرزهای شرقی کشور وارد و به اروپا ترانزیت می کردند. مافیای بزرگ مواد مخدر برای عملی کردن نقشه شان دست به هر کاری می زدند اما از چند سال قبل با ایجاد دیوار و موانع و افزایش پاسگاهها در مرزهای شرقی به تدریج کار قاچاقچیان هم سخت شد و آنها را به فکر استفاده از راههای دیگری انداخت. از اویل سال90 بود که ماموران مبارزه با مواد مخدر به اطلاعاتی دست یافتند که نشان می داد با وجود مسدود کردن مرزهای شرقی، همچنان محموله های قابل توجه مواد مخدر وارد کشور می شود. هنوز معلوم نبود این محموله ها از چه راهی و توسط چه باندهایی وارد کشور می شوند، با این حال تحقیقات در این باره ادامه داشت تا اینکه سرانجام معلوم شد در پشت پرده بخش عظیمی از مواد مخدری که وارد کشورمان می شود پسر جوانی قرار دارد که به تمساح خلیج فارس معروف است. اما این جوان چه کسی است؟

 

 

 

تمساح خلیج فارس چه کسی بود؟

هرچند ابتدا ماموران فقط یک اسم از این سرکرده باند ترانزیت مواد مخدر در اختیار داشتند اما هرچه تحقیقات ادامه پیدا می کرد اطلاعات تازه تری از او به دست می آمد. شواهد به دست آمده حاکی از آن بود که این جوان که اهل جنوب کشور است عیسی نام دارد و متولد سال 1362 است. او که فقط 5 کلاس درس خوانده و سرباز فراری است از مدتی قبل وارد کار قاچاق مواد مخدر شده بود و در 3 کشور ایران، پاکستان و افغانستان به شکل گسترده ای در زمینه قاچاق مواد مخدر فعالیت می کرد و صدها نفر برای او کار می کردند. با این وجود هنوز مشخص نبود با وجود مسدود شدن مرزها او چطور و با چه ترفند محموله های بزرگ مواد مخدر را وارد کشور می کند.

راه تازه برای قاچاق

این قاچاقچی مرموز سعی می کرد که هیچ ردپایی از خود به جا نگذارد و با چراغ خاموش به قاچاق محموله های بزرگ مواد مخدر ادامه دهد؛ اما سرانجام ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر که با همکاری نیروهای امنیتی و اطلاعاتی سایه به سایه در تعقیب او بودند سرانجام توانستند به اسرار پشت پرده فعالیت هایش دست پیدا کنند. شواهد به دست آمده نشان می داد بعد از مسدود شدن مرزهای شرقی تمساح خلیج فارس راهی دور اما مطمئن تر را برای ترانزیت مواد مخدر انتخاب کرده است. او محموله های بزرگ مواد مخدر را این بار نه از مرزهای شرقی بلکه با استفاده از قایق های تندرو و لنج از مرزهای آبی جنوبی وارد کشور می کرد. او برای این کار شبکه گسترده ای از قاچاقچیان مخوف را به کار گرفته بود که هر کدام در ایران و کشورهای مختلف وظیفه مشخصی داشتند. گروهی در افغانستان محموله را تحویل گرفته و به پاکستان منتقل می کردند. در آنجا گروه دیگری بودند که محموله را به مرزهای آبی این کشور می بردند و در نهایت به لنچ و قایق هایی که از قبل برای انتقال محموله از دریا در نظر گرفته شده بود منتقل می کردند. از اینجا به بعد قاچاقچیان ایرانی وارد عمل می شدند و پس از تحویل گرفتن محموله ها در استان هرمزگان و سیستان و بلوچستان از طریق شبکه ای که داشتند مواد مخدر را به استان فارس و تهران منتقل و توزیع می کردند. از این گذشته بخشی از محموله مواد مخدر هم با استان آذربایجان غربی منتقل و از آنجا به اروپا قاچاق می شد. با روشن شدن ابعاد پشت پرده فعالیت های باند مخوف تمساح خلیج فارس تلاش ها برای دستگیری او آغاز شد.

وقتی تمساح به دام افتاد

سرکرده این باند قاچاق مواد مخدر تلاش می کرد از راه دور اعضای باند را هدایت کند و خودش کمتر آفتابی می شد. از سویی او مدام در حال جا به جایی در مخفیگاههای مختلفش در افغانستان، پاکستان و چند کشور حوزه خلیج فارس بود. او معمولا چندین رابط داشت که وقتی شرایط برایش مهیا می شد برای چند روز به کشور وارد می شد. اواخر شهریورماه سال 93 ماموران به اطلاعاتی دست یافتند که نشان می داد تمساح خلیج فارس که آن زمان 31 سال داشت از دوبی وارد استان هرمزگان شده است. او قصد داشت برای وارد کردن محموله 100 تنی مواد مخدر به کشور برنامه ریزی کند. او این بار از زمانی که وارد کشور شد در تور اطلاعاتی گرفتار شده بود اما گمان می کرد مثل گذشته به راحتی می تواند شبکه قاچاق را هدایت کرده و باز هم بگریزد. سرانجام در عملیات مشترکی که بین نیروی انتظامی و سربازان گمنام وزارت اطلاعات انجام شد این قاچاقچی در مخفیگاهش محاصره و پس از سالها تلاش به شکل غافلگیرکننده ای به دام افتاد.

اموال تمساح چقدر بود؟

وقتی عیسی ملقب به تمساح خلیج فارس دستگیر شد تحت بازجویی های تخصصی قرار گرفت. با وجود اینکه ماموران اطلاعات زیادی از او در اختیار داشتند اما اعترافات وی می توانست پاسخ سوال های بی جواب زیادی باشد. عیسی که در زمان دستگیری 2 و نیم میلیارد تومان پول نقد از مخفیگاهش کشف شد اعتراف کرد که در مدت 2 سال با تغییر مسیر ترانزیت مواد مخدر از مرزهای زمینی به مرزهای آبی توانسته بیش از 400 تن مواد مخدر وارد کشور کند. او همچنین برای انتقال پول از حساب بانکی افراد فوت شده یا افرادی سالمند استفاده می کرد که کشف و بررسی این حساب ها نشان می داد که او در دو سال بالغ بر 2 هزار میلیارد تومان گردش مالی داشته است. این همه دارایی تمساح خلیج فارس نبود؛ چرا که در ادامه معلوم شد او در پوشش بنگاه دار معاملات ملکی پولهای به دست آمده از راه قاچاق مواد مخدر را در شهرهای مختلف کشور به ملک تبدیل کرده است که در زمان دستگیری اش ارزش این املاک بالغ بر 500 میلیارد تومان بود.

دستگیری دستیار تمساح

هرچند با دستگیری تمساح خلیج فارس حجم قابل توجهی از واردات مواد مخدر به کشور کاسته شد اما شواهد به دست آمده نشان می داد همچنان اعضای باند او فعال هستند. بازجویی ها فنی از سرکرده باند به شناسایی و دستگیری دهها نفر از اعضای این شبکه مخوف منجر شده بود اما تحقیقات نشان می داد که جانشین تمساح همچنان مشغول به کار است. به این ترتیب تلاش ها به دستگیری نفر دوم این باند معطوف شد تا اینکه تیرماه سال 97 وی نیز در عملیاتی ضربتی دستگیر شد. در این عملیات 10 نفر دیگر از افراد مرتبط با این باند نیز به دام افتادند تا پرونده باند تمساح خلیج فارس بسته شود.

 

 

 

طناب دار بر گردن تمساح

سرانجام تمساح و دیگر همدست وی به نام «م.ح» از سوی دادگاه انقلاب به اعدام محکوم شدند و او در و همدستش به دار مجازات آویخته شدند تا پرونده زندگی شان برای همیشه بسته شود.

 

 

 

اعلامیه عیسی زمین گرفته معروف به تمساح خلیج فارس

 

 

 

محل دفن تمساح خلیج فارس در زادگاهش

 

 

 

تعدادی از نزدیکان تمساح خلیج فارس بر مزار او سوگواری می کنند

 

منبع: حادثه 24

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر