کد خبر: 77819
A

حاجی‌دلیگانی: چرا دولت توافق پاریس را که مصوب مجلس نیست اجرایی کرد؟

یک عضو فراکسیون ولایی مجلس شورای اسلامی با بیان این که پذیرش توافق پاریس بدون مصوبه‌ای از سوی مجلس شورای اسلامی بوده است، گفت: چرا دولت در حالی که باید برای این موضوع از سوی مجلس مصوبه‌ای صادر می‌شد به خارجی‌ها تعهداتی داد؟

حاجی‌دلیگانی: چرا دولت توافق پاریس را که مصوب مجلس نیست اجرایی کرد؟

به گزارش دیده بان ایران؛ حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده مردم شاهین شهر در تذکر شفاهی جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی گفت: در ششم آبان سال ۹۴ موضوعی توسط هیات وزیران تصویب شد و بر اساس آن تعهداتی برای ایران در خصوص توافق نامه پاریس پذیرفته شد. دو روز بعد از آن نسخه انگلیسی این موضوع در دبیر خانه کنوانسیون تغییرات اقلیمی سازمان ملل متحد به ثبت رسید.

این عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس افزود: براین اساس نرخ ظرفیت نیروگاه‌های کشور کاهش یافته و وعده‌های اروپایی‌ها برای ایجاد مزرعه‌های خورشیدی محقق نشده است. در فروردین ماه سال ۹۵ ایران رسما توافق پاریس را اجرایی کرد در حالی که به تصویب مجلس شورای اسلامی نرسیده است. این موضوع خلاف اصل ۷۷ قانون اساسی است. چرا دولت به خارجی‌ها تعهداتی را داده است؟ در حالی که باید برای این موضوع از سوی مجلس مصوبه‌ای صادر می‌شد و سپس تعهداتی را در نظر می‌گرفتیم.

حاجی دلیگانی خطاب به وزیر نفت اظهار کرد: گاز طبیعی به پتروشیمی‌ها داده نشده به همین دلیل تولید اوره صورت نگرفته و کشاورزان برای کشت محصولات خود نیازمند کود اوره هستند. وزارت نفت هر چه سریعتر به این موضوع رسیدگی کند. /ایسنا

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر