کد خبر: 77830
A

شمار قربانیان کرونا در چین به ۵۶ نفر رسید

مقامات چین روز یکشنبه اعلام کردند که شمار قربانیان شیوع نوع جدیدی از ویروس کرونا در این کشور به ۵۶ نفر رسیده است.

شمار قربانیان کرونا در چین به ۵۶ نفر رسید

به گزارش دیده بان ایران؛ شی جین پینگ، رئیس جمهوری چین روز شنبه ضمن «خطرناک» توصیف کردن وضعیت نسبت به افزایش سرعت شیوع این ویروس هشدار داده بود. در حالی که بسیاری از کشور‌های جهان تلاش‌هایی را برای مقابله با شیوع نوع جدید ویروس کرونا آغاز کرده اند، اما اکنون افرادی در اروپا و استرالیا نیز به این ویروس مبتلا شده اند.

بحران شیوع ویروس کرونا در چین با دوره تعطیلات بسیاری از مردم این کشور به مناسبت آغاز سال نوی چینی همزمان شده است. تعداد زیادی از شهروندان چین به مناسبت آغاز سال جدید چینی در داخل این کشور مسافرت می‌کنند.

ساکنان شهر ۱۱ میلیون نفری ووهان در مرکز چین که نوع جدید ویروس کرونا اولین بار در ماه دسامبر در این شهر ظهور کرد اکنون تحت قرنطینه قرار گرفته اند. مقامات چین اعلام کرده اند که طی روز‌های آینده دو بیمارستان مخصوص مبتلایان به ویروس کرونا در این شهر احداث خواهند کرد.

فرانسه اولین کشور اروپایی است که ابتلا به نوع جدید ویروس کرونا در آن مشاهده شده است. به گفته آنیس بوزن، وزیر بهداشت فرانسه سه نفر در این کشور به دلیل ابتلا به این ویروس بستری شده اند.

استرالیا نیز روز شنبه اعلام کرد که چهار نفر که اخیرا از چین به این کشور بازگشته بودند به ویروس جدید کرونا مبتلا شده اند. آمریکا نیز ثبت دومین مورد ابتلا به این ویروس را در این کشور تائید کرده است.

این در حالی است که کانادا در حال بررسی احتمال ابتلای یک نفر در این کشور به ویروس کرونا است.

یزدان یزدان پناه، پزشک و کارشناس سازمان جهانی بهداشت که وظیفه معالجه سه بیمار مبتلا به ویروس کرونا در فرانسه را برعهده دارد بر این باور است که نوع جدید ویروس کرونا به اندازه ویروس سارس مرگبار نیست. به گفته او احتمال فوت افراد مبتلا به ویروس جدید کرونا در حال حاضر «زیر پنج درصد» است.

این در حالی است که ۹.۵ درصد از افرادی که در فاصله بین سال‌های ۲۰۰۲ تا ۲۰۰۳ به ویروس سارس مبتلا شدند جان خود را از دست دادند.

کیانوش جهان پور، رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت ایران روز یکشنبه در واکنش به شیوع ویروس کرونا در چین اعلام کرد که ورود مواد غذایی همراه مسافر از چین و کشور‌های جنوب شرق آسیا ممنوع شده است. این مقام وزارت بهداشت ایران همچنین از پیگیری وضعیت ایرانیان ساکن شهر ووهان که ۱۵ نفر از آن‌ها دانشجو هستند خبر داد./ یورونیوز

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر