کد خبر: 77913
A

تابش: بررسی بودجه در صحن علنی به بعد از انتخابات مجلس موکول می‌شود

یک عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت که بررسی بودجه در صحن علنی مجلس به بعد از انتخابات مجلس موکول خواهد شد.

تابش: بررسی بودجه در صحن علنی به بعد از انتخابات مجلس موکول می‌شود

به گزارش دیده بان ایران؛ محمدرضا تابش با اشاره به حضور خود در کمیسیون تلفیق بودجه ۹۹ برای پیگیری اعتبارات برخی از پروژه‌های ملی و استانی گفت: کار رسیدگی به لایحه بودجه ظرف امروز یا فردا در کمیسیون تلفیق به اتمام می رسد و انتظار می‌رود جمع بندی بودجه نیز با توجه به مصوبات و نهایی کردن منابع و مصارف، حداکثر تا اوایل هفته آینده انجام شود.

وی افزود: با توجه به تعطیلی مجلس به دلیل سرکشی به حوزه های انتخابیه و انتخابات مجلس، کار رسیدگی به گزارش کمیسیون تلفیق بودجه به اولین هفته مجلس بعد از انتخابات موکول می شود.

نماینده مردم اردکان در مجلس یادآور شد: بودجه پیش بینی شده برای اجرای قانون یک درصد فروش معادن بدلیل عملکرد نامطلوب استان های معدن خیز کشور، به ۲۰۰ میلیارد تومان کاهش یافته بود که با پیگیری های چند روز اخیر و صحبت هایی که با دوستان دولت و مجلس داشتم این اعتبار به ۵۰۰ میلیارد تومان افزایش پیدا کرد، همچنین اعتبارات خوبی نیز برای تامین مطالبات استان یزد در بخش آب ، راه ها، برق و ... پیش بینی و در بودجه لحاظ شد.

تابش ادامه داد: دولت علیرغم مشکلات و تنگناهای فراوان، سعی کرد در  زمینه معیشت مردم، حمایت از تولید، اشتغال و کارآفرینان و تحقق اقتصاد مقاومتی قدم بردارد و این سیاست در کمیسیون تلفیق بودجه مجلس نیز تقویت شد. از جمله وام ازدواج جوانان به میزان ۵۰ میلیون تومان و مجموعا ۱۰۰ میلیون تومان برای زوجین تعیین شد و مقرر شد یارانه و مبلغ کمک معیشت، با هم ادغام شود و به همه مردم پرداخت شود و برای مددجویان تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی این مبلغ ۲۰ درصد بیشتر درنظر گرفته شد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با تاکید برضرورت اتکای بودجه به درآمدهای مالیاتی گفت: ۱۷۵ هزار میلیارد تومان از محل اخذ مالیات پیش بینی شده است که برای اطمینان از تحقق این درآمد، منابع جدیدی از جمله اخذ مالیات از خانه‌ها و خودروهای لوکس نیز پیش بینی شد. همچنین اهرم  دیگری که برای تامین منابع بودجه پیش بینی شده است فروش اموال دولتی است که احکام و مشوق هایی برای مولد سازی اموال و تبدیل آن به پول درنظر گرفته شد و این اعتبار در جهت ارتقای درآمدهای دولت و اشتغالزایی تا سقف ۴۰ هزار میلیارد تومان صرف خواهد شد.

وی اضافه کرد: براساس مصوبات کمیسیپن تلفیق حقوق های تا سقف ۳ میلیون تومان از پرداخت مالیات معاف شد. همچنین حداقل حقوق بازنشستگان از یک میلیون 800 هزار تومان به دو میلیون 800 هزار تومان افزایش یافت، علاوه بر این ۶000 میلیارد تومان نیز برای همسان سازی حقوق بازنشستگان اختصاص یافت.

تابش با اشاره به تخصیص 3000 میلیارد تومان برای اجرای طرح رتبه بندی معلمان نیز گفت: ۲000 میلیارد تومان نیز برای محرومیت زدایی از روستاها و حاشیه شهرها و اجرای پروژه های عمرانی در اختیار بسیج سازندگی قرار گرفت و برای تقویت گردشگری مقرر شد ۲000 نفر از فعالین و راهنمایان گردشگری تحت پوشش بیمه قرار گیرند و برای حمایت از بیماران سرطانی و صعب العلاج و زوجین نابارور مبلغ ۵۰۰ میلیارد تومان تصویب شد تا بصورت وام قرض الحسنه هزینه شود.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر