کد خبر: 77921
A

علیرضا رحیمی: شورای نگهبان به تاثیر سیاسی و روانی رد صلاحیت‌ها کاری ندارد

یک نماینده اصلاح‌طلب مجلس گفت: شورای نگهبان ضوابط خودش را در بررسی صلاحیت‌ها مد نظر قرار می‌دهد و خیلی به تاثیر سیاسی و روانی رد صلاحیت‌ها کاری ندارد. برای شورای نگهبان مهم انجام وظیفه است.

علیرضا رحیمی: شورای نگهبان به تاثیر سیاسی و روانی رد صلاحیت‌ها کاری ندارد

به گزارش دیده بان ایران؛ علیرضا رحیمی، نماینده تهران و عضو هیات‌رئیسه مجلس شورای اسلامی، با اشاره به رد صلاحیت‌های صورت‌گرفته از سوی شورای نگهبان گفت: در بررسی صلاحیت‌ها مهم این است که نگاه سیاسی وجود نداشته باشد و 2 موضوعی که آقای کدخدایی، سخنگوی شورای نگهبان، در مصاحبه‌شان گفتند، یعنی سلامت اقتصادی و سلامت اخلاقی اشخاص، مورد توجه قرار گیرد.

 

او ادامه داد: در بررسی سلامت اقتصادی و سلامت اخلاقی افراد هم باید مستندات قاطع و نه گزارش‌های بی‌اساس و قابل رد مبنا قرار گیرد.

 

به گفته این نماینده مجلس، در فضای سیاسی هرچه نگاه ما بازتر و رقابتی‌تر باشد، مشارکت مردم هم در انتخابات بیشتر خواهد بود.

 

رحیمی با اشاره به اینکه شورای نگهبان به تاثیر سیاسی و روانی رد صلاحیت‌ها کاری ندارد، افزود: شورای نگهبان ضوابط خودش را در بررسی صلاحیت‌ها مد نظر قرار می‌دهد و خیلی به تاثیر سیاسی و روانی رد صلاحیت‌ها کاری ندارد. برای شورای نگهبان مهم انجام وظیفه است تا ضوابط و چارچوب‌های قانونی در بررسی صلاحیت‌ها رعایت شود. ضمن اینکه اعلام می‌کنند به خود افراد دلایل رد صلاحیت‌ها را می‌گویند.

 

او معتقد است: فضای سیاسی، روانی و رسانه‌ای تاثیر چندانی بر تایید یا رد افراد در شورای نگهبان ندارد./اعتمادآنلاین

 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر