کد خبر: 77947
A

دعوای اصولگرایان برای صندلی ریاست مجلس یازدهم/ قالیباف بازهم استعفا می دهد؟

اصولگرایان که پیشاپیش خود را برنده انتخابات مجلس یازدهم می‌دانند، از هم اکنون رایزنی‌ها برای بعد از انتخابات را شروع کرده‌اند. رئیس جمهوری در سخنان دیروز خود اشاره کرد که آنها در اتاق فکرهای خود می‌گویند صد درصد مجلس متعلق به آنها خواهد بود.

دعوای اصولگرایان برای صندلی ریاست مجلس یازدهم/ قالیباف بازهم استعفا می دهد؟

به گزارش دیده بان ایران،  اصولگرایان که پیشاپیش خود را برنده انتخابات مجلس یازدهم می‌دانند، از هم اکنون رایزنی‌ها برای بعد از انتخابات را شروع کرده‌اند. رئیس جمهوری در سخنان دیروز خود اشاره کرد که آنها در اتاق فکرهای خود می‌گویند صد درصد مجلس متعلق به آنها خواهد بود.

روحانی البته به کنایه گفت که «نوش جان‌شان» اما زمینه را برای رقابتی کردن و مشارکت بالا فراهم کنند. بر اساس شنیده‌ها اصولگرایان در کنار اختلافاتی که برای بستن لیست‌های انتخاباتی بخصوص در کلانشهرها دارند، بر سر ریاست مجلس هم به چالش‌هایی رسیده‌اند.

گویا محمدباقر قالیباف، مرتضی آقاتهرانی دبیرکل جبهه پایداری و علیرضا زاکانی نماینده ادوار و از چهره‌های مخالف دولت، خود را واجد نشستن بر کرسی ریاست مجلس یازدهم می‌دانند. با این حال گویا اختلافاتی در این خصوص بروز کرده و جریان تندروتر اصولگرایان بر ریاست آقاتهرانی یا زاکانی تمایل دارند و این مسأله نگرانی‌هایی را برای قالیباف و طرفداران او ایجاد کرده است.

پیش از این برخی کارشناسان از جمله عباس عبدی با توجه به انصراف‌های گذشته قالیباف از انتخابات ریاست جمهوری، احتمال تکرار آن برای انتخابات پیش رو را هم دور از ذهن ندانسته بودند. مضاف بر اینکه شهردار سابق تهران به نیت ریاست بر مجلس عزم انتخابات کرده. حالا این گمانه ایجاد شده که اگر قالیباف از ریاست خود بر مجلس اطمینان نداشته باشد، آیا دوباره انصراف می‌دهد؟/ ایران

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر