کد خبر: 77987
A

کاخ سفید تهدید کرد: لایحه‌های مجلس نمایندگان درباره ایران را وتو می کنیم

در حالی که مجلس نمایندگان آمریکا قصد دارد طی هفته جاری درباره 2 طرح پیشنهادی درباره ایران رای گیری کند، کاخ سفید رسما تهدید به وتوی این طرح‌ها کرده است. بر اساس این گزارش، طرح‌های پیشنهادی قدرت و اختیارات ترامپ برای آغاز درگیری با ایران را محدود خواهد کرد و هرگونه اقدام نظامی تنها با مجوز نهایی کنگره امکان پذیر خواهد بود. کاخ سفید با انتشار دو بیانیه جداگانه، این لایحه‌ها را محکوم کرده و آن را اقدامی اشتباه ارزیابی نموده است. تصویب این قوانین توسط کنگره موجب تضعیف توانایی ایالات متحده در حمایت از شهروندان آمریکایی خواهد شد، شهروندانی که ایران همچنان به دنبال صدمه رساندن به آنها است.

کاخ سفید تهدید کرد: لایحه‌های مجلس نمایندگان درباره ایران را وتو می کنیم

به گزارش سایت خبری و تحلیلی دیده بان ایران؛ در حالی که مجلس نمایندگان آمریکا قصد دارد طی هفته جاری درباره 2 طرح پیشنهادی درباره ایران رای گیری کند، کاخ سفید رسما تهدید به وتوی این طرح‌ها کرده است.

بر اساس این گزارش، طرح‌های پیشنهادی قدرت و اختیارات ترامپ برای آغاز درگیری با ایران را محدود خواهد کرد و هرگونه اقدام نظامی تنها با مجوز نهایی کنگره امکان پذیر خواهد بود.

مجلس نمایندگان آمریکا قرار است پنجشنبه درباره یک طرح پیشنهادی رای گیری کند که بر اساس آن منابع مالی لازم برای اقدام نظامی علیه ایران بلوکه خواهد شد. بر اساس طرح دیگر مجلس نمایندگان آمریکا، قدرت و اختیارات رئیس جمهور آمریکا برای استفاده از نیروی نظامی، لغو خواهد شد.

 

کاخ سفید مدعی شد: کاخ سفید با انتشار 2 بیانیه جداگانه، این لایحه‌ها را محکوم کرده و آن را اقدامی اشتباه ارزیابی نموده است.

تصویب این قوانین توسط کنگره موجب تضعیف توانایی ایالات متحده در حمایت از شهروندان آمریکایی خواهد شد، شهروندانی که ایران همچنان به دنبال صدمه رساندن به آنها است.

دولت ترامپ با استناد به قانون مصوب 2002 میلادی که به رئیس جمهور وقت آمریکا اجازه جنگ با عراق را داده بود، با حمله پهپادی در نزدیکی بغداد، سردار شهید قاسم سلیمانی را به همراه سایر همرزمانش ترور کرده است.

 

در بیانیه کاخ سفید ادعا شده است که ایران و نیروهای مورد حمایت ایران همچنان به برنامه ریزی و اجرای حملات علیه نیروهای آمریکایی در عراق ادامه می‌دهند و قانون 2002 قدرت و اختیارات حیاتی و مهمی را به آمریکا می‌دهد تا از خودش و نیروهای کشورهای متحدش دفاع و حفاظت کند.

کاخ سفید افزود: لغو این قانون موجب تقویت دشمنان ما خواهد شد. طرح پیشنهادی مجلس نمایندگان برای بلوکه کردن منابع مالی مورد نیاز ارتش برای اقدام علیه ایران، به ضرر عزم و اراده دولت برای تقویت بازدارندگی علیه ایران خواهد بود. این طرح همچنین موجب محدود شدن توانایی رئیس جمهور برای حفاظت از دیپلمات‌های آمریکایی، نیروها و منافع ما در منطقه در برابر تهدیدات متوالی ایران و نیروهای نیابتی اش خواهد شد.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر