کد خبر: 78006
A

کاهش دما و بارش برف و باران در راه چند استان‌ کشور

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی به پیش بینی وضعیت جوی کشور طی سه روز آتی پرداخت و گفت: فردا، جمعه در جنوب غرب کشور و استان‌های تهران، البرز، قم،‌ قزوین، زنجان و سواحل دریای خزر افزایش سرعت وزش باد، بارش باران و برف و کاهش نسبی دمای هوا رخ خواهد داد.

کاهش دما و بارش برف و باران در راه چند استان‌ کشور

به گزارش سایت خبری و تحلیلی دیده بان ایران؛ صادق ضیائیان، در این باره اظهار کرد: بر اساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی و داده‌های هواشناسی، امروز (پنج شنبه، دهم بهمن ماه) بارش‌های پراکنده باران و برف را در شمال شرق کشور و ارتفاعات زاگرس مرکزی شاهد خواهیم بود و در دیگر مناطق کشور جو نسبتا آرام و پایدار است.

وی افزود: جمعه بعدازظهر مجددا با ورود سامانه بارشی دیگر از غرب کشور برای استان‌های واقع در شمال غرب و غرب کشور بارش پراکنده باران و برف پیش بینی می‌شود. شنبه بر گستره و میزان بارش افزوده خواهد شد.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با بیان اینکه علاوه بر مناطق ذکر شده، در جنوب غرب کشور و استان‌های تهران، البرز، قم،‌ قزوین، زنجان و سواحل دریای خزر افزایش سرعت وزش باد، بارش باران و برف و کاهش نسبی دمای هوا رخ خواهد داد، گفت: یکشنبه از شدت ناپایداری‌های جوی در نیمه غربی کشور کاسته شده و بارش باران و برف را در شمال شرق و شرق کشور و استان‌های گلستان، مازندران و سمنان شاهد خواهیم بود.

ضیائیان ادامه داد:‌ دوشنبه بعدازظهر نیز سامانه بارشی از مرزهای شرقی کشور خارج می‌شود. شنبه تا دوشنبه دریای خزر و از یکشنبه خلیج فارس و شرق دریای عمان نیز مواج است.

وی وضعیت آب و هوایی پایتخت را نیز اعلام کرد و گفت: آسمان تهران در روز پنجشنبه، دهم بهمن ماه قسمتی ابری بتدریج صاف و در بعدازظهر همراه با افزایش باد خواهد بود و در شب نیز شاهد وزش باد هستیم. جمعه، یازدهم بهمن ماه نیز هوای تهران صاف در بعدازظهر همراه با افزایش باد خواهد بود و برای شب در اواخر وقت افزایش ابر نیز پیش‌بینی می‌شود. شنبه، دوازدهم بهمن ماه نیز افزایش ابر در بعدازظهر افزایش باد و گاهی بارش باران و برف را برای تهران پیش‌بینی می‌کنیم.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر