کد خبر: 78093
A

دولت ایتالیا برای مقابله با کرونا ۶ ماه شرایط فوق‌العاده اعلام کرد

در حالی دولت ایتالیا در خصوص گسترش ویروس کرونا در این کشور به مدت ۶ ماه شرایط اضطرار اعلام کرد

دولت ایتالیا برای مقابله با کرونا ۶ ماه شرایط فوق‌العاده اعلام کرد

به گزارش سایت خبری و تحلیلی دیده بان ایران به نقل از پایگاه اینترنتی ایتالیایی زبان "لا نوتیتسیا" با توجه به خطر گسترش ویروس کرونا شورای وزیران ایتالیا با اختصاص مبلغ ۵ میلیون یورو به منظور مقابله با این بیماری به مدت ۶ ماه، شرایط اضطرار در این کشور اعلام کردند.

این در حالی است که چنین تدابیری در زمان شیوع بیماری سارس در نظر گرفته نشده بود. جوزپه کونته، نخست وزیر ایتالیا در سخنانی اعلام کرد: جلسه‌ای را در محل ساختمان کمیته حمایت‌های مردمی، برگزار و "اسپرنتسا" وزیر بهداشت، یک نفر را به عنوان کمیسر شرایط اضطرار معرفی کرد. شرایط فعلی، تحت کنترل است و شهروندان ایتالیایی می‌توانند به زندگی عادی خود ادامه دهند. به پایش و نظارت شرایط (جسمی) آن زوج (چینی) بستری شده در رم نیز ادامه خواهیم داد.

نخست وزیر ایتالیا در پاسخ به مطرح شدن انتقاداتی در محافل سیاسی مبنی بر آنکه دولت در خصوص موضوع ویروس کرونا به سرعت وارد عمل نشده است، اعلام کرد: تصمیم گیری شورای وزیران به طور منطقی و بلافاصله پس از اعلام شرایط اضطرار توسط سازمان بهداشت جهانی به عمل آمده است.

این پایگاه اینترنتی نوشت: تعداد ۵۰۰ شهروند چینی در فرودگاه‌های ایتالیا متوقف شده اند که باید به کشور خود بازگردانده شوند. اما در این میان هزاران شهروند چینی دیگر نیز در نقاط مختلفی در ایتالیا بسر می‌برند که به علت توقف پرواز‌ها فعلا نمی‌توانند به کشور مبداء خود بازگردند.

به نوشته پایگاه اینترنتی روزنامه "کوریره دلا سرا" نیز مقامات ایتالیا به منظور مقابله با ویروس کرونا که از شهر ووهان چین شیوع یافته از دیروز به مدت ۶ ماه "شرایط اضطرار سلامت" اعلام کرده اند. دو مورد از مبتلایان به ویروس کرونا در ایتالیا تایید شده که یک زوج گردشگر چینی هستند. بر اساس اعلام مسئولان بیمارستانی رم، جایی که این زوج چینی بستری هستند، شرایط آن‌ها وخیم است. اما تعداد ۱۳ نفر دیگر نیز در همان بیمارستان، بستری شده اند و پزشکان منتظر نتیجه آزمایش‌ها و تایید ابتلای آن‌ها به ویروس کرونا هستند. علاوه بر این، تعداد ۲۰ شهروند ایتالیایی نیز که در ارتباط با این ۲ گردشگر چینی بوده اند تحت کنترل قرار دارند.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر