کد خبر: 78192
A
دیده بان ایران:

سوگلی "محمد شریعتمداری" در لیست انتخاباتی جبهه پایداری چه می کند؟

مدیرعامل ۳۷ ساله صندوق بازنشستگی کشوری و مشاور ارشد وزیر صمت و کار بعد از چهار ماه فعالیت در صندوق بازنشستگی به دستور رییس جمهور اواسط تابستان گذشته از سمت خود برکنار شد.

سوگلی "محمد شریعتمداری" در لیست انتخاباتی جبهه پایداری چه می کند؟

به گزارش دیده بان ایران؛ جبهه پایداری انقلاب اسلامی بالاخره پس از مدت ها کش و قوس های فراوان در رابطه با قرار گرفتن در لیست انتخاباتی جبهه ائتلاف روز گذشته بالاخره لیست 60 نفره خودش برای انتخابات مجلس آتی را منتشر کرد. 

فهرستی که در آن نام افرادی مانند: مرتضی آقا تهرانی، فاطمه آلیا، سیدمحمدجواد ابطحی، محمدحسن قدیری ابیانه و وحید یامین پور . . . برای خودشان جایی دست و پا کرده اند و همانطوریکه پیش بینی می شود در مرحله بعد باید برای قرارگرفتن در لیست اصلی و 30 نفره تهران نظر آیت الله مصباح را به خودشان جلب نمایند.

اما نکته جالب در این بین قرار گرفتن «سیدمیعاد صالحی» در لیست جبهه پایداری است.

مدیرعامل ۳۷ ساله صندوق بازنشستگی کشوری بعد از چهار ماه فعالیت در صندوق بازنشستگی به دستور رییس جمهور اواسط تابستان گذشته از سمت خود برکنار شد.

میعاد صالحی کیست؟

دهم فروردین ۹۸، محمد شریعتمداری، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، شخصیت سیاسی نزدیک به اصلاح طلبان، سید میعاد صالحی ۳۶ ساله (متولد ۱۳۶۱ در تهران) را به مدیرعاملی صندوق بازنشستگی کشوری منصوب کرد.

برخی، این انتصاب را به تراژدی «ژن خوب» و حماسه انتصاب «علی فروغی» در شبکه ۳ و داستان انتصاب کامبیز مهدی زاده (داماد حسن روحانی) مرتبط دانسته مخالفان این انتصاب نیز این سوال را مطرح می‌کردند که چگونه یک جوان سی و اندی ساله بدون تجربه اجرایی، وارد عرصه مشاوره شده و سریعاً به درجه مدیرعاملی صندوق بزرگ بازنشستگی کشوری منصوب می‌شود؟
 

با این حال هنوز اندک زمانی از انتصاب صالحی نگذشته بود که برخی منابع از تذکر روحانی به وزیر رفاه نوشتند و از نارضایتی رئیس جمهور از این انتصاب خبر دادند. که در نهایت منجر به برکنار او از این سمت شد و بالافاصله با حکم شریعمتداری، مشاور علمی و فناوری وزیر کار شد.

میعاد صالحی، متولد ۶۱ هم مانند داماد رییس جمهور، در بخشی از معاونت علمی فناوری سمتی داشته است و ادعا شده که مانند او یک «نخبه» است. او که قاری قرآن است و مدرکی دانشگاهی دارد، در دانشکده‌ی پر حاشیه‌ی دانشگاه علم و صنعت (گروه مهندسی پیشرفت) با مدیریت علی احمدی، وزیر احمدی نژاد عضو هیات علمی است. 

آقای صالحی عضو شورای مرکزی جریانی به نام «جریان مردمی انقلابی جماران» است که «وحید یامین پور»، مجری تندروی اصولگرا، رییس آن است.

 

میعاد صالحی بیش از آنکه در حوزه‌های اقتصادی شناخته شده باشد، به سبب فعالیت‌های قرآنی خود مشهور بوده و هست. او حافظ کل قرآن کریم، حائز رتبه دوم مسابقات جهانی حفظ و قرائت قرآن کریم در کشور مصر بوده و مدتی به عنوان مدیر رادیو قرآن نیز فعالیت کرده است. او همچنین مسئولیت‌هایی همچون دبیر کارگروه نخبگان قرآنی بنیاد ملی نخبگان، عضو کمیسیون مشورتی شورای توسعه فرهنگ قرآنی، دبیر کمیسیون نخبگان شورای عالی انقلاب فرهنگی را بر عهده داشته است.

محمد شریعتمداری زمانی که در وازت صمت بود، صالحی را به عنوان مشاور خود در امور صنایع پیشرفته منصوب کرد و پس از آنکه به وزارت کار آمد، در وزارتخانه جدید تحت مدیریت خود نیز عنوان مشاور علمی و فناوری خود را نصیب صالحی کرد. در دیگر سوابق کاری صالحی نیز، به جز چند فعالیت مشاوره‌ای و تحقیقاتی، سمت اجرایی شاخصی دیده نمی‌شود. البته در رزومه کاری او، در سایت صندوق بازنشستگی کشوری قائم مقامی هلدینگ صنایع معدنی صندوق بازنشستگی کشوری نیز دیده می‌شود، اما معلوم نیست چند و چون این انتصاب چگونه بوده و چه زمانی انجام شده و آیا صرفا برای رزومه سازی صورت گرفته است یا خیر.

اما با این حال با انتشار رسمی لیست انتخاباتی جبهه پایداری برای انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و قرار گرفتن نام «میعاد صالحی» در کنار مرتضی اقا تهرانی و وحید یامین پور مشخص کرد که سهمیه اصلاح طلبان در کابینه دولت حسن روحانی پیش از آنکه به دنبال کادر سازی برای آینده اصلاح طلبان و یا تقویت جریان اصلاح طلبی در کشور باشد به خدمت  جریان پرحاشیه «مصباحیه» است که حتی در چنین شرایطی آبشان با اصولگرایانی همچون چمران و قالیباف هم در یک جوی نمی رود اما با امثال صادق خرازی و محمدشریعتمداری چرا. . . .

 

*تحریریه دیده بان ایران

 

 

 

 

 
 
کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر