کد خبر: 78233
A

پای کرونا به فوتبال هم باز شد/ دیدار نماینده‌های چین به تعویق افتاد

پس از جلسه ای که با حضور 6 عضو کنفدراسیون فوتبال آسیا برگزار شد، دیدار نماینده های چین در لیگ قهرمانان آسیا به تعویق افتاد.

پای کرونا به فوتبال هم باز شد/ دیدار نماینده‌های چین به تعویق افتاد

به گزارش سایت دیده بان ایران پس از جلسه ای که با حضور 6 عضو کنفدراسیون فوتبال آسیا برگزار شد، دیدار نماینده های چین در لیگ قهرمانان آسیا به تعویق افتاد.

در این گردهمایی تصمیم گیری شد که برخی بازی های نماینده های چین زودتر برگزار شود؛ مثل بازی چیانگرای برابر بیژینگ که قرار است در هفته دوم و در تاریخ 18 فوریه برابر یکدیگر بازی کنند. با توجه به اینکه بیژینگ اکنون در کمپ کره جنوبی است، نیاز به قرنطینه وجود ندارد و مشکلی نیز برای برگزاری این بازی طبق برنامه وجود نخواهد داشت.

باشگاه چیانگرای یونایتد تاکید دارد، همکاری نزدیکی با دولت تایلند و مقامات پزشکی خواهد داشت تا شرایط لازم را برای برگزاری مسابقات فراهم کند.

کنفدراسیون فوتبال آسیا در حال بررسی شرایط به صورت دقیق است و انتظار می رود بازی هایی که به تعویق افتاده اند، در آوریل و می 2020 برگزار شوند. مرحله یک هشتم نهایی مرحله شرق نیز بازی رفت را در 16 و 17 ژوئن انجام می دهد و بازی برگشت را در تاریخ 23 و 24 ژوئن.

این نشست اضطرای به دلیل تاثیر شیوع ویروس کرونا بر روی رقابت های لیگ قهرمانان آسیا در منطقه شرق برگزار شد؛ این ویروس ابتدا در چین منتشر شد ولی حالا از سوی سازمان بهداشت جهانی به عنوان یک موضوع جهانی مطرح شده است.

در ابتدا روز 29 ژانویه، کنفدراسیون فوتبال آسیا برنامه مسابقات را طوری تغییر داده بود که تیم های چینی بازی های برگشت را میزبانی کنند؛ (همانند همان نسخه ای که به دلایل امنیتی برای نماینده های ایران پیچیده شد ) با این حال مخالفت برخی کشورها نظیر استرالیا که اعلام کردند، اجازه ورود باشگاه های چینی را نمی دهند، سبب شد برنامه تغییر کند.

سون جان دبیر کل کنفدراسیون فوتبال آسیا هم در این زمینه گفته است: « ما در حال سپری کردن شرایط دشواری هستیم و به دنبال پیدا کردن راه حلی هستیم تا بازی ها برگزار شود. در عین حال امنیت و سلامت بازیکنان، هواداران، داوران و بقیه باید فراهم باشد. ما همچنین پذیرفته ایم که مشکل ویروس کرونا مشکلی فراتر از برگزاری مسابقات فوتبال است و امیدوارم آنهایی که به این ویروس مبتلا شده اند، خیلی زود سلامتی‌شان را به دست بیاورند.»

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر