کد خبر: 78268
A

واعظی: اروپا نمی‌خواهد از مکانیسم ماشه استفاده کند

رییس دفتر رییس جمهوری سفر مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا به ایران را بسیار خوب عنوان کرد و گفت: معنای اظهارات آقای بورل این است که اروپا مکانیسم ماشه را عملیاتی نمی‌کند و از دید اروپا هیچ موافقتنامه‌ای بهتر از برجام وجود ندارد.

واعظی: اروپا نمی‌خواهد از مکانیسم ماشه استفاده کند

به گزارش دیده بان ایران؛  محمود واعظی روز چهارشنبه در حاشیه جلسه هیات دولت در گفت و گو با خبرنگاران درباره سفر جوسپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت: ایشان روز دوشنبه سفری به تهران داشتند و در این سفر با آقای دکتر ظریف، آقای لاریجانی و ریاست محترم جمهوری دیدارهایی داشتند.
 وی با بیان اینکه این سفر به خواست خود ایشان بوده، گفت: با توجه به اینکه اخیراً منصوب شده با توجه به شرایطی که پیش آمده بود و مواضعی که ما اتخاذ کرده بودیم به ویژه تصمیم گام پنجم که تصمیم بسیار مهمی بود، اروپایی‌ها به هر دلیل علاقه مند بودند به اینکه عکس‌العمل نشان بدهند بحث‌های مختلفی مطرح کردند که در مقابل عکس العمل ایران مطرح شده بود مواضع ایران مواضع محکم و قاطعی بود ایشان سفری که به تهران داشتند.

رییس دفتر رییس جمهوری مذاکرات مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا را  بسیار خوب عنوان کرد و افزود: نکته اولی که مطرح کردند این بود که قبول کردند که اروپایی‌ها با خروج آمریکا از برجام به تعهداتی که داشتند، نتوانستند پایبند بمانند و به‌ آن عمل کنند.
واعظی اضافه کرد: بحث دومی که ایشان مطرح کردند این بود که حتما اروپا می‌خواهد در همه ابعاد با ایران روابط خوب داشته باشد گفتند که ما به سهم خودمان در اتحادیه اروپا تلاش می‌کنیم که برجام بماند و فعلا هیچ موافقتنامه ای را بهتر از برجام نداریم و باید تلاش کنیم و از ما هم خواست که همکاری کنیم.
 رییس دفتر رییس جمهوری خاطرنشان کرد: معنی دیگر این اظهارات این است که آنچه که درباره مکانیزم ماشه مطرح می‌کردند، عملیاتی نمی‌شود همانطور که چند هفته قبل گفتند. به هر حال ممکن است برای افکار عمومی خودشان بخواهند پاسخ هایی در ارتباط با گام پنجم ما داشته باشند و این به معنای این نیست که تا جایی پیش بروند که عملاً برجام به هم بخورد.
ادامه دارد 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر