کد خبر: 78312
A
وزیر بهداشت:

همه دانشجویان بازگشته از ووهان تحت مراقبت هستند

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام کرد که همه دانشجویان بازگشته از ووهان چین تحت مراقبت هستند و حالشان خوب است.

همه دانشجویان بازگشته از ووهان تحت مراقبت هستند

به گزارش دیده بان ایران، سعید نمکی غروب چهارشنبه در حساب شخصی خود در توییتر نوشت: خوشبختانه پس از انتظار چند روزه، تعدادی از دانشجویان عزیزمان با همراهی تیم پزشکی و متخصصان اورژانس صبح امروز از شهر ووهان چین به کشور بازگشتند و همگی تحت مراقبت هستند. البته حالشان خوب است و خوبتر هم خواهد شد. ان‌شاالله.

 

علی رضا رییسی، معاون بهداشت وزارت بهداشت نیز امروز در نشست خبری با خبرنگاران درباره دانشجویان ایرانی که از ووهان به کشور بازگشتند، گفت: هیچ یک از 57 دانشجوی ایرانی بازگشته از چین حتی تب ندارند، اما تا دو هفته در اتاق‌های تک نفره قرنطینه می‌مانند و احتمالا شنبه از همه آنها آزمایش کرونا گرفته می‌شود.

 

رییسی بیان کرد: دوره پنهان بیماری کرونا حداکثر چهار روز است و اگر یکی از این دانشجویان بیمار باشد تا شنبه مشخص می‌شود. این افراد همگی دانشجو هستند و 16 نفر آنها با خانواده هستند. یک کودک نیز همراه آنان است. فقط یکی از دختران دانشجو به خاطر ترس دچار لرز شده بود، اما مشخص شد که مشکل و بیماری ندارد. در محل اسکان این دانشجویان تیم اورژانس،  بهداشت محیط و یک پزشک آقا و یک پزشک خانم مستقر است و هر روز وضعیت آنها کنترل می‌شود. البته خود این دانشجویان نیز آگاه هستند و طبق عادت مدام دست‌های خود را می‌شویند و اغلب در چین با دوستان خود نیز مراوده نداشته‌اند و غذایشان را هم خودشان تهیه می‌کردند.


به دنبال شیوع کرونا در چین، دانشجویان ایرانی مقیم ووهان صبح امروز -چهارشنبه - با یک پرواز اختصاصی و با همکاری وزارت بهداشت به کشور بازگشتند. این دانشجویان تا دو هفته در قرنطینه خواهند بود.

 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر