کد خبر: 78317
A
محمود صادقی:

ما باید به مردم حق شرکت در انتخابات را بدهیم

دبیرکل انجمن اسلامی مدرسین دانشگاه‌ها گفت که تجارب ریاست جمهوری، مجلس و شوراهای شهر از عوامل مانایی جمهوری اسلامی بوده زیرا آحاد مردم خود را در اداره امور عمومی کشور سهیم می‌دانند.

ما باید به مردم حق شرکت در انتخابات را بدهیم

به گزارش دیده بان ایران؛ محمود صادقی در کنگره انجمن اسلامی مدرسین دانشگاه‌ها که صبح امروز (پنج‌شنبه) در محل دانشکده علوم دانشگاه تهران برگزار شد، ضمن تبریک سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی گفت: امیدوارم در آغاز گام دوم انقلاب با بهره‌گیری از تجارب گذشته در جهت اهداف متعالی انقلاب گام‌های موثرتری را برداریم.

وی همچنین شهادت سردار سلیمانی و شهادت جمعی از هم وطنان در حوادث آبان‌ماه و سقوط هواپیما را تسلیت گفت و افزود: انقلاب اسلامی در فاصله کوتاهی بعد از پیروزی صاحب قانون شد و در چارچوب آن اقدام به نهادسازی کرد. این قانون بر مبنای مشارکت آحاد مردم در ساختار حاکمیت تنظیم شد و شاخص‌های حکمرانی خود مثل شفافیت، عدالت، مسئولیت‌پذیری و کارآمدی در آن دیده شد.

این نماینده مجلس ادامه داد: ما در ۴۰ سال با همه فراز و فرودهایی که کشور داشت مردم‌سالاری و حق مشارکت عمومی در سرنوشت خود را تمرین کردیم، ۱۰ دوره مجلس، ۱۲ دوره ریاست جمهوری و تجربه شوراهای شهر و روستا را پشت سر گذاشتیم که همین تجارب از عوامل مانایی و پایایی جمهوری اسلامی بوده است؛ چراکه با همه نقص‌های موجود، آحاد مردم خود را در اداره امور عمومی کشور سهیم می‌دانند.

وی با ابراز امیدواری نسبت به توجه به اصول حکمرانی خوب در ۴۰ ساله دوم انقلاب یادآور شد: رهبری در سال گذشته بیانیه گام دوم انقلاب را تدوین کردند که به نظر من همه گروه‌های سیاسی، احزاب، جناح‌ها و اندیشمندان باید آن را مورد مداقه، نقد و بررسی قرار دهند. ما در فراکسیون شفافیت مجلس به رهبری نامه نوشتیم و برای کمک به مبارزه با فساد و اجرای عدالت اعلام آمادگی کردیم. امیدواریم زیرساخت‌هایی که این اهداف را محقق می‌کند مورد توجه قرار گیرد.

این عضو فراکسیون امید مجلس یادآور شد: رهبری تشکیل مجلس قوی را منوط به مشارکت گسترده مردم دانستند که باید زمینه‌هایش فراهم شود. ما باید به مردم حق شرکت در انتخابات را بدهیم اما آیا این افراد باید همیشه فقط رأی بدهند یا حق انتخاب شدن هم داشته باشند. اگر این شمول‌گرایی که از اصول حکمرانی خوب است اتفاق بیفتد به طور طبیعی مشارکت در انتخابات رخ می‌دهد و این نیاز به تبلیغات گسترده هم ندارد.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر