کد خبر: 78348
A

پدر ماساژ ایران بازداشت شد+ جزییات

رئیس پایگاه چهارم پلیس آگاهی پایتخت از کلاهبرداری ۲۰ میلیاردی فردی که خود را پدر ماساژ درمانی ایران معرفی می‌کرد، خبر داد.

پدر ماساژ  ایران بازداشت شد+ جزییات

به گزارش سایت خبری و تحلیلی دیده بان ایران؛ سرهنگ کارآگاه مرتضی نثاری، اظهار کرد: نوزدهم فروردین ماه امسال زنی به همراه پرونده‌ای از شعبه چهارم بازپرسی دادسرای ناحیه هشت تهران با موضوع کلاهبرداری به پایگاه چهارم پلیس آگاهی برای شناسایی و دستگیری متهم مراجعه کرد.

وی بیان داشت: این خانم به کارآگاهان اظهار داشت، مدتی پیش در فضای مجازی با تبلیغات شخصی که خود را پدر ماساژ ایران می‌نامید مواجه شدم. وی عکس‌هایی از برگزاری سمینار در شهرهای مختلف و حتی چندین کلیپ از نمونه برنامه‌های پخش شده در شبکه‌های فارسی زبان خارجی که به عنوان استاد مدعو در رابطه با ماساژ و مقوله انرژی درمانی در آن همایش شرکت کرده را در صفحه شخصی اش بارگذاری کرده بود.

شاکی ادامه داد: پس از پرداخت هزینه شرکت در سمینار به حساب بانکی که اعلام کرده بود، به محل برگزاری مراجعه کردم. با پایان کلاس آموزشی وی به کلیه حاضران که تعداد کثیری بودند قول اعطای مدرک مربیگری ماساژ را داد، ولی به بنده پیشنهاد همکاری و سرمایه گذاری در خصوص برگزاری همین نمونه سمینارها در خارج از کشور را ارائه کرد و مقرر شد در سود حاصله شریک باشیم. بدین ترتیب مبلغ ۹۰ میلیون تومان را به حساب دو نفر به نام‌های شیرین و میلاد واریز کردم. اما پس از مدتی متوجه فریبکاری اش شده و درخواست وجه پرداختی را کردم که پس از مدتی متواری شد.

سرهنگ نثاری افزود: در همان ابتدای مراجعه شاکی، نام متهم برای کارآگاهان این پایگاه آشنا بود و سوابق قبلی وی تداعی شد و به محض استعلام، محرز و مشخص شد که وی دقیقاً همان شخصی است که در سال ۱۳۹۶ نیز در پرونده‌ای به اتهام کلاهبرداری از خانواده‌های دارای فرزند مبتلا به اوتیسم و وعده درمان آنها با ماساژ دستگیر و متأسفانه متواری شده بود. پرونده دیگری هم در رابطه با ماساژ درمانی با ۶ شاکی در یکی دیگر از شعب در حال رسیدگی بود که با فرار متهم ناتمام ماند.

این مقام انتظامی اظهار داشت: در ادامه افرادی که پول به حساب آنها منتقل شده بود احضار و در تحقیقات پلیسی مشخص شد آنان نیز فریب وعده‌های دروغین متهم را خورده اند به نحوی که نه تنها پول بلکه مشخصات حساب و کارت بانکی متصل به آن را در اختیار متهم قرار داده اند و آنها نیز در زمره شاکیان قرار دارند.

وی با بیان اینکه کارآگاهان موفق شدند با انجام تحقیقات گسترده و ردزنی های پی در پی متهم را با همکاری پلیس فرودگاه هنگام ورود به کشور دستگیر و به پایگاه چهارم منتقل کنند، افزود: وی در تحقیقات اولیه به کلاهبرداری اعتراف و با دستور قضائی روانه زندان شد.

رئیس پایگاه چهارم پلیس آگاهی با بیان اینکه تحقیقات تکمیلی برای شناسایی سایر مال باختگان ادامه دارد، خاطر نشان کرد: ارزش ریالی کلاهبرداری صورت گرفته تاکنون ۲۰ میلیارد ریال برآورد شده است.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر