کد خبر: 78537
A

ترامپ: ناتو را من نجات دادم/اتحادیه اروپا تهدیدی بسیار بد برای آمریکاست

دونالد ترامپ در سخنرانی خود در جمع فرماندهان آمریکایی در کاخ سفید درباره اتحادیه اروپا، ناتو، تسلیحات هسته‌ای و همچنین مسائل سیاسی و اقتصادی داخلی آمریکا صحبت کرد.

ترامپ: ناتو را من نجات دادم/اتحادیه اروپا تهدیدی بسیار بد برای آمریکاست

به گزارش سایت خبری و تحلیلی دیده بان ایران ؛ دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا درباره ناتو مدعی شد که پیش از ریاست جمهوری او این اتحاد در حال سقوط بود و با روی کار آمدن او و متقاعد کردن دیگر کشورهای عضو برای مشارکت مالی بیشتر، ناتو را از آن وضعیت نجات داد.

او اما در این سخنرانی اتحادیه اروپا را تهدیدی "بسیار بد" برای آمریکا دانست.

به گزارش شبکه خبری سی‌بی‌اس، او همچنین گفت که یکی از "دلایل اولیه" تشکیل اتحادیه اروپا این بوده است که کشورهای عضو آن بتوانند از آمریکا انتقاد کنند و به آن بتازند!

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، رییس جمهور آمریکا مدعی شد، این کشور "قدرتمندترین نیروی هسته‌ای جهان" را ایجاد خواهد کرد.

او در این خصوص بیان کرد: اکنون روسیه و چین همزمان با یکدیگر خواستار مذاکره با ما برای متوقف کردن هزینه میلیاردها دلار برای تسلیحات هسته‌ای هستند.

وی با این حال افزود، تا زمانی که توافقی به دست آید، تنها کاری که می‌تواند انجام دهد این است که "قدرتمندترین نیروی هسته‌ای جهان را ایجاد کند".

به گفته ترامپ، آمریکا تعداد بسیار زیادی "موشک فوق سریع" دارد و به این دلیل که هم مسکو و هم پکن چنین تسلیحاتی دارند، واشنگتن نیازمند این تسلیحات است.

او در خصوص عملکرد خود در زمینه اقتصادی نیز گفت، از زمان پیروزی‌اش در انتخابات، آمریکا هفت میلیون فرصت شغلی تازه به دست آورده است و نرخ بیکاری به "پایین‌ترین " میزان خود در ۵۰ سال اخیر رسیده است.

رییس جمهور آمریکا اظهار کرد، میانگین بیکاری ای که طی سه ساله ریاست جمهوری او در آمریکا وجود داشته، "پایین‌ترین" میزان در تاریخ دولت‌های این کشور بوده است.

ترامپ در جمع فرماندهان در کاخ سفید گفت: ما در میانه بازگشت آمریکای بزرگ هستیم و موفق‌ترین اقتصاد و جامع‌ترین جامعه‌ای را که تا کنون وجود داشته، ایجاد می‌کنیم.

او با اشاره به بخش‌های مهاجرپذیر آمریکا به ویژه کالیفرنیا اظهار کرد: می‌دانم که ما سیاست‌های متفاوتی داریم اما سیاست این شهرها مشکلات بزرگی ایجاد می‌کنند.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر