کد خبر: 78650
A
دیده بان ایران:

علت تلف شدن دام ها در جنوب سیستان و بلوچستان چیست؟

یکی از مهم ترین معضلات مردم این نواحی تلف شدن دام های عشایر سیستان و بلوچستان بر اثر سیل است که طبق آماری که چندی پیش مدیرکل امور عشایر سیستان و بلوچستان اعلام کرد تاکنون چهار هزار و ۱۰۰ رأس دام ۷۱۳ هکتار از اراضی کشاورزی عشایر این استان تخریب شده است. آماری که پیشتر مدیرکل مدیریت بحران استان سیستان‌و‌بلوچستان آن را ۷ هزار راس دام سبک و سنگین اعلام کرده بود.

علت تلف شدن دام ها در جنوب سیستان و بلوچستان چیست؟

به گزارش دیده بان ایران باگذشت بیش از یکماه از وقوع سیل در استان سیستان و بلوچستان و تخریب ۱۰۰ درصدی برخی از خانه‌ها و مسدود شدن جاده‌های روستایی در این مناطق به نظر می رسد مردم این استان سیلزده کماکان با مشکلات بسیار زیادی دست به گریبان هستند.

اما در این بین یکی از مهم ترین معضلات مردم این نواحی تلف شدن دام های عشایر سیستان و بلوچستان بر اثر سیل است که طبق آماری که چندی پیش مدیرکل امور عشایر سیستان و بلوچستان اعلام کرد تاکنون چهار هزار و ۱۰۰ رأس دام ۷۱۳ هکتار از اراضی کشاورزی عشایر این استان تخریب شده است. آماری که پیشتر مدیرکل مدیریت بحران استان سیستان‌و‌بلوچستان  آن را ۷ هزار راس دام سبک و سنگین اعلام کرده بود.

اما با این حال برخی از اهالی این استان، علت اصلی تلف شدن دام های مردم این مناطق را علاوه بر سیل اخیر کوتاهی مسئولان در رسیدگی به آنها عنوان می کنند.

یکی از اهالی منطقه اورکی در جنوب سیستان و بلوچستان درباره همین موضوع به دیده بان ایران گفت: در هفته های اخیر و با فروکش کردن نسبی آب و بالا رفتن میزان رطوبت در این مناطق دام هایی که از سیل جان سالم به در برده اند گرفتار نوعی بیماری قارچی شده اند که در ریه و معده آنها رشد کرده و باعث مرگ این دام ها می شود.

وی با بیان این نکته که مسئولان این منطقه هم نسبت به این موضوع آگاهی کامل دارند اضافه کرد که برای نجات جان این دام ها به دارویی نیاز داریم که متاسفانه در داخل کشور یافت نمی شود.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر