کد خبر: 78671
A

احتمال طغیان رودخانه ها در گیلان

سرپرست پیش بینی و هشدار اداره کل هواشناسی گیلان گفت: طی ساعات آینده تا فردا با توجه به بارش های پیش بینی شده در استان احتمال بالا آمدن سطح آب و طغیان رودخانه ها وجود دارد.

احتمال طغیان رودخانه ها در گیلان

به گزارش سایت خبری و تحلیلی دیده بان ایران؛ مازیار غلامی سرپرست پیش بینی و هشدار اداره کل هواشناسی گیلان افزود : نقشه های هواشناسی در حال حاضر نشان دهنده فعالیت سامانه کم فشار و وزش باد جنوبی و گرم بویژه در ارتفاعات و دامنه ها منطقه است که در این شرایط احتمال وقوع بهمن و بالا آمدن رودخانه ها و مسیل ها دور از انتظار نیست.

وی گفت: به تدریج از اواخر وقت پنجشنبه با شمالی شدن جریانات سطح زمین و نفوذ موج ناپایدار تراز میانی جو شرایط برای کاهش دما، افزایش ابر، وزش باد و بارندگی (ارتفاعات و دامنه ها بارش برف) تا اوخر وقت جمعه مهیا می باشد.

وی تصریح کرد: براساس نقشه های هواشناسی آسمان استان برای روز جمعه؛ نیمه ابری تا ابری و مه آلود، کاهش نسبی دماو در برخی ساعات بارندگی توام با وزش باد نسبتا شدید و در ارتفاعات و دامنه ها بارش برف و اواخر وقت کاهش ناپایداری و برای روز شنبه قسمتی ابری تا ابری، بعضی نقاط یخبندان و به تدریج کاهش ابر پیش بینی می شود.

غلامی بیشینه و کمینه دمای هوای استان را طی ۲۴ ساعت گذشته به ترتیب در تالش با ۱۱ درجه سانتی گراد بالای صفر و دیلمان، جیرنده و ماسوله با هفت درجه زیر صفر عنوان کرد.

وی تصریح کرد : بیشینه و کمینه دمای هوای استان نیز طی شبانه روز گذشته در رشت به ترتیب هشت درجه و سه درجه بالای صفر ثبت شده است.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر