کد خبر: 78956
A
سخنگوی دولت اعلام کرد:

یکی از نهادها در چند روز آینده آمار کشته‌های آبان ما را اعلام می‌کند

سخنگوی دولت گفت: هر انتخاباتی برنده و بازنده دارد اما پیروز نهایی صندوق رای خواهد بود. هیات وزیران از مردم می‌خواهد در انتخابات روز جمعه شرکت کنند.

یکی از نهادها در چند روز آینده آمار کشته‌های آبان ما را اعلام می‌کند

به گزارش دیده بان ایران؛ علی ربیعی در نشست خبری خود با اشاره به  راهپیمایی  ۲۲ بهمن گفت: امرزو دولت از مردم قدردانی کردند. دولت از مردم می‌خواهد علیرغم شرایط موجود در انتخابات شرکت کنند. انتخابات تایید کسی نیست، مقام معظم رهبری فرمودند هرکس ما را قبول ندارد شرکت کند، چراکه شرکت در انتخابات به معنی تایید فرآیندها نیست اما باید بپذیریم انتخابات هرچند محدود سازگار با سرنوشت ملی است.

سخنگوی دولت تاکید کرد: هرکسی بنا بر ایده و سلیقه خود فردی را راهی مجلس می‌کند، زیرا مجلس قوه قانون‌گذاری  است و بین‌النسلی است. صندوق رای محل مسالمت‌آمیز تغییرات اجتماعی و سیاسی است. هر انتخاباتی برنده و بازنده دارد اما پیروز نهایی صندوق رای خواهد بود. هیات وزیران از مردم می‌خواهد در انتخابات روز جمعه شرکت کنند.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر این که موضوع FATF بی پاسخ مانده‌ است، گفت: امروز بحث در جلسه دولت مطرح شد و کلیه تلاش‌مان را صورت دادیم که مجموعه اقدامات ما در خصوص پولشویی و تروریسم کمترین آسیب را به ما بزند. دوستان ما در جلسه FATF حمایت کردند و مخالفان ما عربستان، اسرائیل و آمریکا بودند که جالب است اینها مهم‌ترین حامیان تروریسم هستند‌.

سخنگوی دولت گفت: تمام تلاش‌مان این است که به نقطه مطلوب برسیم و مانع شویم به لیست سیاه برویم که اگر این اتفاق بیفتد تلاش خواهیم کرد خارج شویم. در حال حاضر  تحلیل‌ها بر این است چون تحریم علیه  مبادلات مالی ما است اگر در لیست سیاه هم قرار بگیریم اتفاقی نیفتد اما اگر از لیست سیاه خارج شویم باید مشکل را حل کنیم.

ربیعی درباره جعبه سیاه هواپیما اوکراینی گفت: هنگامی که پذیرفتیم  اتفاق غیرعمد افتاده است، این که حاضر نیستند نرم افزار را به ایران بفرستند جای سوال دارد. با طرف اوکراینی ما رایزنی درباره بازخوانی جعبه سیاه صورت گرفت است اما اگر ببینیم امکان‌پذیر  نیست این بازخوانی را در خارج از کشور انجام خواهیم داد، کمیته مربوطه به چند کشور پیام داده است. قواعد بین‌المللی خواندن در کشور  محل سقوط است اما اگر این اتفاق نیفتد با کشورهای دیگر همکاری خواهیم کرد.

سخنگوی دولت درباره اعلام آمار کشته‌شدگان آبان ماه  گفت: آن چه که رییس‌جمهور  گفتند بر این اساس بوده کهپزشک قانونی مرجع اعلام علت مرگ و آمار است. پزشکی‌قانونی اعلام کرد اما این اعلام کافی نبود. اطلاعات دقیق از نهادها گرفته شد و در چند روز آینده از سوی یکی از نهادها اعلام خواهد شد.

ربیعی درباره ویروس کرونا گفت: متاسفانه چند وقت پیش یک نامه جعلی دیدم، معتقدم این کار به قیمت آسیب روانی مردم است. تصمیم بر این است حتی اگر یک مورد اتفاق افتاد توسط دستگاه‌ها اعلام شود. تا به امروز موردی نداشتیم. البته گفته شد با شروع زمستان نوعی آنفولانزا در حال شیوع است که باید اطلاع‌رسانی صورت گیرد. تا این لحظه  موردی از کرونا گفته نشده است.

ربیعی در خصوص تصمیم‌گیری درباره بنزین نوروزی گفت: ما اگر بخواهیم ۱۰۰ لیتر بنزین نوروزی بدهیم حدود ۳ هزار میلیارد بار مالی دارد و اگر بخواهیم این کار را انجام دهیم باید این ۴۰ لیتر را یارانه معیشتی آن ۶۰ میلیون نفر بدهیم و ما به متفاوت را به آن بدهیم در حال حاضر تصمیمی نداریم و بررسی می‌کنیم./ ایلنا

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر