کد خبر: 79022
A

دیده بان ایران تشویش اذهان عمومی توسط رائفی پور را بررسی می کند: آیا «کرونا» انتخابات مجلس را دو مرحله ای می کند؟

در آستانه انتخابات مجلس یازدهم در غیاب تتلو، رائفی پور این بار، تنها یک روز مانده تا برگزاری انتخابات ویروس کرونا را دستمایه ای برای تشویش اذهان مردم قرار داد. تا قبل از خبر انتشار ویروس کرونا، آنچه پیشتر باعث نگرانی اصولگرایان شده بود نتیجه نظرسنجی های روزهای اخیر بود. در این نظر سنجی ها میزان مشارکت شهروندان تهرانی بین ۲۶تا۲۸درصد تخمین زده شده بود و طبق آمارها ۲۰درصد از کسانی که در نظرسنجی ها اظهار داشته اند در انتخابات شرکت می کنند، به اصولگرایان ابراز تمایل کرده اند.

دیده بان ایران تشویش اذهان عمومی توسط رائفی پور را بررسی می کند: آیا «کرونا» انتخابات مجلس را دو مرحله ای می کند؟

«عجب ویروس هوشمندی است این ‎کرونا! دقیقاً روز قبل از انتخابات سروکله اش در ایران پیدا شده و لابد بزودی خواهند گفت یکی از راه های انتقال این ویروس شرکت در صف های ‎انتخابات و انگشت در جوهر استامپ زدن است به چه دریوزگی افتاده‌ اند آمریکایی ها‌ و چه تقلایی می کنند پاسورهای داخلی شان!» این متن تازه ترین توییت استاد تئوری توطئه در ایران است.

به گزارش دیده بان ایران؛ علی اکبر رائفی پور یکی از سخنرانان جنجالی سال های اخیر ایران است. 35 سال دارد و سخنرانی های او در سالهای ابتدایی بیش تر به مباحث مرتبط با فراماسونری و نیز ظهور می پرداخت اما کم کم به حوزه های دیگری هم وارد شد و این روزها از مسائل سیاسی، هنری تا ورزشی به ایراد سخن می پردازد و به طور کلی باید گفت که او، یک سخنران و شاید "مجلس گرم کن" خوب برای اصولگرایان نسل جدید است. 

رائفی پور البته همین جا متوقف نشده و چند سال قبل حتی از یک سلاح که ادعا شد توسط متخصصان مرتبط با او ساخته شده است نیز رونمایی کرد. 

یکی از جنجال های رائفی پور در انتخابات ۹۶ بود، زمانی که در نامه ای عجیب به حمایت از خواننده رپ مشهور امیرتتلو پرداخت. او در این نامه عجیب نوشته بود:‌ به خاطر  این روزها به حالت غبطه می خورم نه فقط از این جهت که مظلوم واقع شده ای ! بلکه بیشتر برای این که معیار تشخیص حق از باطل گشته ای. اظهاراتی که بسیاری از کارشناسان حوزه جامعه شناسی در همین رابطه و درباره «استاد رائفی پور» نوشتند: خصیصه برجسته رائفی پور، مخاطب شناسی فوق العاده اوست. لحن ساده، صریح و خودمانی به هنگام بیان نظرات و معضل های سیاسی و اقتصادی، و حتی ظاهر کت و شلواری، مخاطبین او را به قول خودش تا لبوفروش های سرکوچه نیز گسترش داده است. او دقیقا می داند که هر روز چه مشکلی به اصطلاح در بورس است و از این طریق به خوبی با قشر جوان ارتباط می گیرد.

اما حالا و در آستانه انتخابات مجلس یازدهم در غیاب تتلو، رائفی پور این بار، تنها یک روز مانده تا برگزاری انتخابات ویروس کرونا را دستمایه ای برای تشویش اذهان مردم قرار داد.

اصولگرایان که روز گذشته بالاخره پس از هفته ها و ساعت ها مذاکره به یک لیست وحدت برای انتخابات دست یافته اند و به امید مشارکت گسترده طرفداران خود در انتخابات خود را از هم اکنون ساکن اصلی ساختمان هرمی شکل میدان بهارستان می دیدند، حالا با انتشار یکباره فوت دو بیمار مبتلا به کرونا ویروس نگران شرکت مردم در انتخابات دوم اسفند شده اند.

موضوعی که «علی اکبر رائفی پور» آنرا به آمریکا ربط داده است و بعید نیست طی روزهای آینده اطلاعات تازه تری را از آن منتشر کند.

چرا که مبداء ایجاد وحدت بین اصولگرایان طی چند ساعت گذشته دست خوش تغییر و تحول بسیار جدی شده است و گزارش تصویری خبرگزاری ایسنا از این شهر حاکی از این است که مردم حتی المکان از تردد در شهر خود داری می کنند. (اینجا)

در تهران هم وضعیت دست کمی از قم ندارد. بسیاری از مردم با مراجعه به داروخانه ها به دنبال ماسک هستند و از رودر رو شدن با یکدیگر اجتناب می کنند.

این در حالی است که آنچه پیشتر باعث نگرانی اصولگرایان شده بود نتیجه نظرسنجی های روزهای اخیر بود. در این نظر سنجی ها میزان مشارکت شهروندان تهرانی بین ۲۶تا۲۸درصد تخمین زده شده بود و طبق آمارها ۲۰درصد از کسانی که در نظرسنجی ها اظهار داشته اند در انتخابات شرکت می کنند، به اصولگرایان ابراز تمایل کرده اند.

به این ترتیب به احتمال زیاد در انتخابات تهران شانس کسب ۲۵درصد رای(یعنی نصاب لازم برای ورود به مجلس) تنها برای یکی دو کاندیدا وجود دارد و سرنوشت انتخابات به مرحله بعدی که در اواخر فروردین برگزار می شود موکول خواهد شد.

حال با توجه با اخباری که در سطح وسیع درباره کرونا در شبکه های مجازی در حال انتشار یافتن است و همچنین آمار نظرسنجی که در بالا به آن اشاره شد و تئوری استاد رائفی پور باید منتظر ماند و دید که آیا کرونا انتخابات را به دور دوم می کشاند یا باعث شکست اصولگرایان خواهد شد.

* تحریریه دیده بان ایران

 

 

 

 

 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر