کد خبر: 79272
A

فلاحت‌پیشه: چرا مسافران چینی را در زمان شیوع کرونا جابجا کردیم/ مسئولان خاطی باید محاکمه شوند/ نام ایران به یکباره در زمره ۳ کشور آلوده قرار گرفت

عضو کمیسیون امنیت ملی: متاسفانه اخیرا شاهد هستیم به یکباره آمار افراد مبتلا به ویروس کرونا و آمار مربوط به تلفات انسانی این ویروس در کشور بالا رفته است به طوری که نام ایران در زمره کشورهای پرخطر قرار گرفته است. عضو کمیسیون امنیت ملی گفت: کارگران چینی در قم را دیدیم اما اقدامی صورت نگرفت و به گونه‌ای این ملاحظات ادامه پیدا کرد که به یکباره الان نام ایران در زمره سه کشور آلوده قرار گرفته است.

فلاحت‌پیشه:  چرا مسافران چینی را در زمان شیوع کرونا جابجا کردیم/ مسئولان خاطی باید محاکمه شوند/ نام ایران به یکباره در زمره ۳ کشور آلوده قرار گرفت

به گزارش سایت خبری و تحلیلی دیده بان ایران؛ حشمت الله فلاحت پیشه در گفت‌وگویی درباره شیوع ویروس کرونا گفت: متاسفانه اخیرا شاهد هستیم به یکباره آمار افراد مبتلا به ویروس کرونا و آمار مربوط به تلفات انسانی این ویروس در کشور بالا رفته است به طوری که نام ایران در زمره کشورهای پرخطر قرار گرفته است.

وی ادامه داد: نقدهای جدی وجود دارد که چرا پنهان‌کاری صورت گرفته و مسئولان کشور باید تکلیف خودشان را با مردم در قبال ضرورت داشتن شفافیت و صداقت روشن کنند.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: شفافیت اطلاع‌رسانی و صداقت از اصول اساسی حکمرانی خوب در دنیای امروز است و در همه‌ نظام‌های سیاسی دینی و غیر دینی این اصل پذیرفته شده است.

فلاحت پیشه تصریح کرد: کشور چین کشوری است که در شرایط کنونی تحریم به عنوان کشوری به حساب می‌آید که شاید برخی محافل سیاسی می‌خواهند اینگونه وانمود کنند که در کنار ایران هستند. در کنار ما بودن چینی‌ها هم در دنیای امروز کاملا مشخص است و به این موضوع نیز نقد جدی وارد است.

وی ادامه داد: در گذشته با یک هیات بلند پایه سیاسی وارد چین شدیم در همان ایام بیماری‌هایی از نوع کرونا در دنیا شایع شده بود و دیدم در آنجا حتی چینی‌ها پروتکل‌های دیپلماتیک را رعایت نمی‌کردند و در فرودگاه به گونه‌ای با هیات ایرانی برخورد کردند که شأن هیات به این دلیل که جان ملت چین برایشان بسیار اهمیت دارد، نادیده گرفته شد.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: درست در ایامی که به دلیل کرونا در دنیا نسبت به اتباع چین قرنطینه صورت گرفته بود در ایران تصمیماتی اتخاذ شد که این تصمیمات قابل دفاع نبود مانند وادار کردن هواپیمای ایرانی برای انتقال مسافران چینی! که با جان ملت سر و کار داشت.

وی افزود:  کارگران چینی در قم را دیدیم اما اقدامی صورت نگرفت و به گونه‌ای این ملاحظات ادامه پیدا کرد که به یکباره الان نام ایران در زمره سه کشور آلوده قرار گرفته است.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: آن دسته از افرادی که مسئول این سهل‌انگاری هستند باید محاکمه شده و پاسخگو باشند.

منبع : ایلنا

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر